Klacht HEMA Fotoservice: Hema maakt afgesproken levertijd niet waar, past de levertijd op de site niet aan.

EveG

Hema fotoservice adverteert op de website dat kerstkaarten na 5 werkdagen verzonden worden. Ik heb 10dec besteld, het is nu 29dec en de kaarten zijn nog steeds niet verzonden. Mijn inziens was hema gedurende heel december op de hoogte dat ze de levertijd niet waar konden maken, maar hebben ze de tekst op hun site niet aangepast. Zo hebben ze heel december lang klanten binnen gehaald die de volle prijs betalen, met de valse belofte 'binnen 5 werkdagen verzonden', en alle klanten die nu wachten op hun producten moeten het doen met een slap 'excuses voor het ongemak', en uitspraken als 'besteld is besteld' (zie de klachten op trustpilot en op de Facebook pagina van Hema). Het is nu 29december, klanten van begin december wachten nog op hun bestelling, maar hema fotoservice heeft nog steeds op hun site staan dat kaarten binnen 5werkdagen verzonden worden.
Vanuit Hema is er géén communicatie geweest naar wachtende klanten, minimaal een e-mail was netjes geweest. De klantenservice wordt hierdoor overspoeld door ontevreden klanten, en tegelijkertijd kan de klantenservice niemand een indicatie geven van wanneer het wel geleverd wordt. De vinger wordt overal naar gewezen, 'het is gewoon zo druk', of het ligt aan PostNL, of aan DHL. Dat het door externe partijen komt, zoals de bezorging, snap ik, maar als blijkt dat daardoor hema niet tijdig kan leveren heeft het bedrijf vijd ik de verantwoordelijkheid om bestaande en toekomstige klanten daarover te informeren.

Ik, en vele mede consumenten, krijgen nu onze kerstkaarten en kerstcadeaus misschien in januari een keer. Dan hebben kerstkaarten weinig nut meer.
Een compensatie voor de vertragingen is ook niet in zicht. Ik betaal de volle prijs voor kerstkaarten die ik misschien in januari een keer kan gaan sturen naar vrienden en familie.

Ik zou graag minimaal een financiële compensatie willen zien. Het stuit mij ernstig tegen de borst dat Hema geen stappen heeft ondernomen om eerlijke communicatie naar haar klanten te geven wanneer bleek dat ze hun levertijd niet waar konden maken. Om nu de volle prijs te betalen voor kerstkaarten die ik in januari een keer binnen krijg zie ik niet zitten. Indien Hema daarin niet schappelijk in kan zijn dan wil ik de aankoop ontbinden.

Wij vinden dat HEMA Fotoservice hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HEMA Fotoservice?