Klacht Hema Verzekeringen: afschrijvingsperiode van drie jaar voor een I-Pad2?

A. vd Berg

Mijn kleidochter heeft de I-pad laten vallen waardoor deze stuk ging. Ik heb hier melding van gemaakt bij de Hema inboedel-verzekering onder begeleiding van een schaderapport. De Hema liet mij weten dat het apparaat 2 jaar oud is en bij een afschrijving in drie jaar er dus een derde deel vergoed gaat worden. Door een eigen risico van 100,= zal de vergoeding dus nihil zijn. Mijn vraag is nu, wie bepaald er dat een I-Pad een afschrijving heeft van slechts drie jaar.

Met vriendelijke groet
Ton van den Berg

Kan een verzekering zelf bepalen hoe lang de afschrijving van een apparaat is.

Hema Verzekeringen
    Geachte heer van den Berg, Spullen worden na verloop van tijd minder waard. Dit heet afschrijving. Afschrijving is het gevolg van het gebruik
    of veroudering van de spullen. Kleding wordt bijvoorbeeld minder waard door het dragen ervan. Voor
    elektronische apparaten geldt weer een andere vorm van afschrijving. Hiervan komen namelijk geregeld nieuwe
    modellen op de markt. Daarom worden bijvoorbeeld camera’s, telefoons en laptops relatief snel minder waard. In het geval van een iPad en computer apparatuur wordt door ons een termijn van 3 jaar gehanteerd. Helaas kunnen wij u niet anders berichten.Met vriendelijke groet,
    Team HEMA Verzekeringen
    A. vd Berg
    Een erg makkelijke redenering om te stellen dat de afschrijving van dergelijke apparatuur drie jaar is. Hema gaat hier voorbij aan het feit dat er een groot verschil in kwaliteit bestaat tussen de diverse tablets en dat dus de afschrijving voor een I-pad makkelijk op vijf jaar kan worden gesteld, mede gezien de lange verkoopperiode.

Ook een klacht indienen over Hema Verzekeringen?