Klacht Hema Verzekeringen: HEMA reisverzekering kost wel geld maar dekt niets

DT87

Afgelopen april ben ik voor 5 maanden vertrokken naar de VS: eerst 4 maanden werkstage gevolgd door een reis. Mijn doorlopende reisverzekering van HEMA dekt echter alleen reizen tot maximaal 1 maand.
Deze maand gaat in vanaf vertrek uit Nederland, maar ik ben ondertussen niet verzekerd de eerste maand omdat het om werk gaat en geen vakantie. Ik betaal dus in feite voor niets. Ik ben hierop overgestapt naar IAK, dat aangaf mij wel te verzekeren (vanaf aanvang van mijn reis) en mijn verzekering bij HEMA op te zeggen.
HEMA claimt nu dat de opzegging nooit is binnen gekomen (iets dat me erg sterk lijkt maar goed) en weigert dubbele kosten die ik nu dus heb gemaakt te vergoeden, ondanks dat ik al aangaf dat hun verzekering toch al niets dekte en HEMA dus geen enkel risico heeft gelopen in deze periode. Omdat ook IAK erg gebrekkig communiceert (zie andere klacht) weet ik niet wie hier fout zit, maar ondertussen betaal ik wel dubbel. Dit speelt ondertussen al bijna 4 maanden!

Restitutie dubbel gemaakte kosten

Hema Verzekeringen
    Geachte heer Trienekens, We hebben deze kwestie zojuist telefonisch met u besproken. Hiermee is de zaak afgehandeld.Met vriendelijke groet,
    Team HEMA Verzekeringen
    Hema Verzekeringen
    Team HEMA Verzekeringen
    DT87
    De HEMA reisverzekering is gewoon nutteloos als je voor je reis al een tijd in het buitenland bent voor bijv. een stage. Jammer dat HEMA zich hierin, in vergelijking met andere verzekeraars, zeer star opstelt en NIET bereid is samen over een oplossing te denken. Wel premie vangen, maar geen dekking bieden, waardeloos dus.

DT87

Ook een klacht indienen over Hema Verzekeringen?