Klacht HEMA Winkel: Schade aan koffer valt buiten gantatie, volgens Hema

Xaveer

Harde koffers gekocht bij de Hema met 2 jaar "volledige garantie"; na twee vliegreizen zat er bij een van de koffers een scheur in (pas gezien bij thuiskomst). Volgens Hema wordt dit niet vergoed, niet onder garantie.
Ik weet wel dat koffers niet zacht behandeld worden op vliegvelden; maar daar zijn ze toch voor gemaakt! Je mag als consument toch verwachten dat dit product bij normaal gebruik een normale levensduur heeft.
artikel 18 BW/7:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."

Zo'n rayonmanager kan m.i. niet eenzijdig de garantievoorwaarden veranderen. Ik wil een vervangend artikel of mijn geld terug.

Wij vinden dat HEMA Winkel hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HEMA Winkel?