Klacht HEMA Winkel: Vouwfiets, weinig gebruikt, net 2 jaar kapot

# 194118
Marieke

We hebben in juli 2014 een vouwfiets met versnellingen gekocht bij Hema. Is gedurende 2 jaar heel weinig gebruikt, gewoon omdat we minder met de trein reisden dan we hadden gedacht en afgelopen september in gebruik genomen door onze zoon. Hij heeft hem 1 maand gebruikt en toen was de fiets stuk. Naar de fietsenmaker geweest en die vertelde dat de lagers helemaal versle-ten waren. Er zat ook geen lagervet op. Kosten om te repareren € 50. Omdat de fiets 2 jaar garantie en 5 jaar op frame had, toch maar eerst contact opgenomen met de lokale HEMA. Die wilde de lagers zelf wel vervangen, maar dat zou het probleem volgens de fietsenmaker niet oplossen. Het zou na 1 maand weer opnieuw moeten. Contact opgenomen met Hema via facebook. Die vertellen me dat de lagers en de trapas buiten de garantie van 2 jaar vallen. Ze kunnen er niets aan doen. Maar volgens ons is dit product niet deugdelijk geweest, anders hadden de lagers nooit zo versle-ten kunnen zijn, na zo weinig gebruikt te zijn.

Erkennen dat het een (productie) fout was en dat het gemaakt wordt. Want een vouwfiets die maar 2 jaar mee gaat, waarvan 2 maanden gebruikt, kan nooit een goed product zijn.
Reactie op contactformulier Hema blijft uit.
Reactie op bericht via Hema Facebook is onbevredigend en onpersoonlijk.
Filiaalmanager Hema Geldermalsen wil wel fietsenmaker langs laten komen voor reparatie, maar weet niet welke kosten er aan verbonden zijn, terwijl ik dat graag van te voren weet.
Een bruikbare, betrouwbare vouwfiets voor onze zoon, is dat teveel gevraagd?

Wij vinden dat HEMA Winkel hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HEMA Winkel?