Klacht Henk van Hout Auto's: Onjuist geinformeer na aankoop Jeep Grand Cherokee. Schade; Euro 1700

BramD

In november 2018 een Jeep Grand Cherokee gekocht bij Henk van Hout Auto's B.V. uit Beek en Donk. Tijdens de aankoop heeft de verkoper aangegeven dat er een kleine, maar hoorbare tik, in de aandrijflijn zat. Dit kon geen enkele kwaad. Niet heel veel kilometers later na de aankoop valt 50% van het vermogen van de motor weg. Conclusie; de zogenaamde hoorbare tik bleek niet in de aandrijflijn te zitten (dat vertelde de verkoper mij), maar kwam voort door een kapotte cilinderkop. Niet alleen de cilinderkop. Schade: Euro 1700. Gezien de grote afstand (Autobedrijf en mijn woning) heb ik mijn auto laten repareren in mijn woonplaats, maar ook direct ook Henk van Hout Auto's op de hoogte gebracht. Henk van Hout Auto's gaf aan te willen meedenken een oplossing en heeft ook eerlijk aangegeven dat zij mij tijdens de verkoop verkeerd geïnformeerd hadden. De geboden oplossing wil ik niet aan mee werken. Zij stellen dat ik de factuur van het autobedrijf waar ik mijn auto heb laten repareren moet laten veranderen in het adres van Henk van Hout Auto's B.V. Hierdoor kan dit autobedrijf de BTW terugvorderen en daardoor mij schadeloos stellen. Dit is fraude en wens ik niet aan mee te werken. Henk van Hout Auto's stelt dat ik hun de kans had moeten bieden om mijn auto door hun te laten herstellen. Hier ben ik het volledig mee eens. Echter was het niet meer veilig (ook om verdere schade te voorkomen) om nog verder met auto te rijden. Daarom heb ik een keurig voorstel gedaan. Henk van Hout Auto's betaald mij enkel de onderdelen. Immers hadden zij, indien zij de auto gerepareerd hadden, ook deze onderdelen moeten inkopen. De kosten van de onderdelen bedragen Euro 1200. Alle overige kosten (werkuren van mijn autogarage) draag ik zelf. Mijn gedane voorstel is dat ik het redelijk acht dat zij mij 1000 Euro betalen. Helaas heb ik reeds alles geprobeerd om tot een oplossing te komen. We zijn nu meer dan 4 maanden verder. Henk van Hout Auto's dreigt nu ook dat als ik een klacht op deze website plaats, zij gerechtelijke stappen wegens smaad/laster gaan zetten. Gelukkig heb ik alle mails en Whatsapp conversaties bewaard. Daarnaast zijn alle telefoongesprekken ook opgenomen via de app TapeACall.

Vergoeding onderdelen. Euro 1000

Wij vinden dat Henk van Hout Auto's hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Henk van Hout Auto's?