Klacht Herdenkingsmunt.nl: Wachtwoord bekend gemaakt in bevestigingsmail.

Klachtnummer
# 26111
Gebruiker
franneliz
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij hebben vandaag twee herdenkingsmunten "Koningstientje" besteld via uw website. Het is voor het eerst dat wij een bestelling plaatsten via de webwinkel van Herdenkingsmunt.nl. Om dat te kunnen doen moest een account worden aangemaakt waarbij o.a. een gebruikersnaam en een wachtwoord (2x) moeten worden ingevuld. Tot zover niets bijzonders.
Wat wel bijzonder en zeer onaangenaam is, is dat de bevestigingsmail van Herdeningsmunt.nl het wachtwoord laat zien.
Dit soort informatie wordt over niet beveiligde lijnen verstuurd en hoewel ik daartoe geen aanwijzingen heb, kan deze mail worden onderschept met alle gevolgen van dien.
Ik vind het een slechte zaak dat er zo slordig wordt omgesprongen met wachtwoorden van klanten.

De oplossing

1. Ik wil dat mijn account wordt opgeheven.
2. Ik wil dat Herdenkingsmunt.nl in de bevestigingsmails van nieuwe accounts het wachtwoord van de klant achterwege laat.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Herdenkingsmunt.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Herdenkingsmunt.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen