Opgelost door Hertz Automobielen Nederland: Eigen risico van in Nederland afgesloten contract blijkt in Italie hoger te zijn

antonie van dijk

Contract via hertz4ryanair.com afgesloten voor kleine Fiat. Prijs vermeldt onder huurkosten €300,- eigen risco per geval bij schade en diefstal. Dat lijkt te dragen. In Ialie blijkt dat heel anders te zijn ongeveer €2000,- per geval bovengenoemd. Geen praten tegenaan, dit zijn de Italiaanse regels en daarmee basta en onderteken de papieren anders krijg je de auto niet mee. Dan maar besloten bij te verzekeren, dit risco is te groot. Kosten €217,- voor 2 weken en €106,- custumer charge. En gedacht nu op vacantie en de rest zoeken we in Nederland wel uit.
Heen en weer geschreven met Hertz Nederland, maar die wijzen bij herhaling op ondertekenen van de Italiaanse papieren incl. de extra verzekering. Nooit enige uitleg noch toelichting gekregen op vraag waarom er verschil is eigen risico in het oorspronkelijke nederlandse contract en het italiaanse. U heeft in Italie getekend en daarmee basta!

Uiteindelijk is de auto all-risk verzekerd geweest. Het was beter geweestdatHertz NL je vertelt dat het eigen risico in Italie veel hoger is en ons dan direct all risk te verzekeren . Dat voorkomt ook de customer service charge. Laten we de schade van € 323,- delen.

Hertz Automobielen Nederland
    Beste mener van Dijk,Ik heb ons antwoord naar uw persoonlijke email adres verstuurd.Met vriendelijke groet,Hertz Customer Services Benelux
    antonie van dijk
    Hertz NL heeft nu gedocumenteerd uitgelegd dat mijn interpretatie van tarieven onjuist was. Ze gaven ook toe dat er onduidelijkeheden waren. Hiermee is de klacht opgelost.