Opgelost door Hertz Automobielen Nederland: Extra kosten na terugbrengen huurauto

stroomer

Op 4-9-16 op Toulouse Airport in Frankrijk huurauto opgehaald met volle tank en op 11-9-16 auto retour.
Bij controle werd een kleine beschadiging geconstateerd op één van de wieldoppen. Kosten €110,00, exact het bedrag van een extra verzekering, die men ons had geprobeerd aan te smeren.
Ondanks zoeken hebben we rondom het vliegveld geen benzinestation meer gevonden. De dag ervoor nog wel de auto voor €54,04 volgetankt en er de laatste dag ca. 120 km mee gereden.
Zonder enige vorm van discussie kregen wij een rekening van €183,49 o.a. voor de €110,00 voor de "schade" aan de wieldop en €61,64 voor een volle tank!
Wij moesten tekenen voor akkoord, maar wij waren het hier absoluut niet mee eens. Niet getekend!
Verbaasd waren we toen er na onze vakantie een rekening van Hertz in de bus lag met de eerder genoemde €183,49. Vreemd echter was dat dit bedrag al van onze Visacard rekening was afgeschreven op 4-9-16, nota bene de dag dat wij de auto hebben opgehaald!

Wij wilden de klacht bij Hertz zelf melden, maar dit wordt door de site onmogelijk gemaakt. Slechte zaak!
Graag zien wij het totale in rekening gebrachte bedrag van € 183,49 retour op onze rekening gestort.

Geachte heer Stroomer,

Ik heb uw vraag in goede orde ontvangen en dank u dat u contact met Hertz heeft opgenomen.

Ik zal u binnen 7 werkdagen antwoorden maar heeft u in de tussentijd nog vragen, aarzelt u dan niet om contact met mij op te nemen.

Ruud Van Loo

Datum: 12/10/16

Onze Referentie: 5999677 (Graag altijd vermelden)
    Huurovereenkomst: 551708172
    Reservering: G9633831572
    Factuur: 002767473734

Geachte heer Stroomer,

Bedankt om contact met Hertz op te nemen betreffende bovenvermelde huur.

Ik heb uw vraag omtrent de aangerekende schade voorgelegd aan onze verzekeringsafdeling. Het bedrag voor de schade blijkt volgens hen ten onrechte in rekening gebracht.

Het schadebedrag van EUR 110.00 is dan ook teruggestort op uw creditcard. Dit zal zichtbaar zijn op uw eerstvolgende creditcardoverzicht.

Ik bied u hierbij mijn oprechte verontschuldigingen aan voor deze fout.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en bied u hierbij mijn verontschuldigingen aan voor het ongemak.

Ruud Van Loo

stroomer
    Wij zijn blij dat Hertz in ieder geval een deel van onze klacht, 110,00 euro voor onterecht berekende schade, heeft opgelost, waarvoor onze dank.
    Helaas is het gedeelte van onze klacht over de te veel berekende brandstofkosten à 61,64 voor een volle tank niet behandeld.
    Graag willen we dan ook dat Hertz dit alsnog in behandeling wil nemen.
    Bij voorbaat dank.
    Hertz Automobielen Nederland
    Onze Referentie: 5999677 (Please always quote)
    Huurovereenkomst: 551708172
    Reservering: G9633831572
    Factuur: 002767473734
    Uitgifte locatie: FRTLS50

Datum: 18/10/16

Betreft: Huurovereenkomst 551708172, uw autohuur in Toulouse

Geachte heer Stroomer,

Zoals u ons heeft verzocht hebben wij bovengenoemde rekening opnieuw beoordeeld en gecorrigeerd.

Het spijt ons dat u ten onrechte voor de brandstof bent belast en bieden u hierbij onze excuses aan.

Vanzelfsprekend hebben wij het bedrag van 73.49Euro op uw creditcardrekening gecrediteerd. Het zal op uw volgende overzicht bijgeschreven staan.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor het gebruik van onze service.

stroomer
    Hertz heeft het bedrag waarom wij verzocht hebben in onze klacht geheel vergoed. Wij zijn dan ook zeer tevreden hoe Hertz onze klacht uiteindelijk heeft afgehandeld.

stroomer

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?