Klacht Hertz Automobielen Nederland: Factuur ontvangen voor niet veroorzaakte schade

G Durinck

Firefly, Gerona (dochter Hertz) houdt na autohuur (juli 2019) eerst, op zeer listige en leugenachtige wijze, een volle brandstoftank in op de gestorte borg. Ik had gelukkig wat foto’s van o.a. km.- en brandstofstand bij inlevering gemaakt. Na veel negatieve energie (bellen en mailen) heb ik het bedrag van plm. € 50 op mijn credit card teruggestort gekregen.
Vervolgens stuurt Firefly mij - via Hertz - een factuur van € 173 voor niet veroorzaakte schade aan de auto. Ik heb gelukkig ook nog met mijn mobiel een behoorlijk overtuigende video van de auto bij inlevering gemaakt. Deze kon ik niet naar Hertz mailen (te zwaar bestand) en Hertz verleende geen enkele medewerking om mij dit materiaal evt. via Whatsapp te laten sturen. Intussen heb ik het materiaal weten te uploaden via YouTube. Nu is het wel in hun bezit (link zelf geckeckt en die werkt). Hertz weigert nu echter verdere behandeling van mijn klacht en verschuilt zich achter het contract dat elke huurder bij ontvangst van de sleutel dient te ondertekenen. Firefly was trouwens bij inlevering van de auto niet eens aanwezig. We moesten de sleutel in een brievenbus deponeren.
Ik heb veel gemaild en gebeld. Ook zeker niet geheel zonder emoties ... ik word echt opgelicht, dus het gaat ergens over. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid wordt ook echt aangetast door dit bedrijf. Ook heeft Hertz een Word document van mij ontvangen met recente klachten over hun 100% dochter Firefly. Zelfs een partij als Tripadvisor ontraadt intussen potentiële huurders om met dit bedrijf in zee te gaan.
Kort en goed. Ik wil dat Hetrz mijn materiaal bekijkt en de factuur ongedaan maakt. Ik heb intussen ook al een aanmaning van Hertz, Madrid, waarin doodleuk staat dat het jammer is dat ik niet op eerdere correspondentie reageer.

De factuur moet sowieso worden ingetrokken. Ik adviseer Hertz daarnaast echt een onderzoek in te stellen naar de handel en wandel van Firefly. Excuses aan mij voor deze oplichting lijken me trouwens ook op zijn plaats.

G Durinck
    Plaatsing klacht: 23 november 2019. Het is nu 28 november 2019: Ronduit arrogant dat Het Grote Hertz tot dusverre meent er het zwijgen toe te doen.
    Om de ernst van de oplichterspraktijken van hun dochter Firefly toch enigszins te onderstrepen sluit ik bijgaande link naar YouTube bij. Hierop is te zien dat er geen sprake is van beschadigingen aan het voertuig.

Ook sluit ik een Word document bij met een droevige hoeveelheid (oplichters)klachten over Firefly. Zelfs Tripadvisor meldt dat je hier beter niet je auto kan huren.
    G Durinck
    Dinsdag 3 december 2019. Van de heren van HERTZ autoverhuur/Firefly Gerona nog altijd taal noch teken vernomen. Arrogantie? Kop in het zand? Benieuwd of HERTZ mij gewoon aanmaningen blijft sturen vanuit Madrid. Bijgaand wel even de foto van - niet door mij veroorzaakte - schade, waaraan men € 123 schadeherstel zou hebben gehad en maar liefst administratieve kosten van € 50,- (voor verzending ???), zodat de totale factuur op € 173 komt. Nogmaals: PURE oplichterij
    G Durinck
    Geachte mevrouw, mijnheer, eindelijk reactie (4/12/19). Ik verzoek u de GEHELE klucht ter hand te nemen. Een opsomming:
    * Bij het ophalen van de auto is de tank 3/4 vol, terwijl het contract 'full tank' is. Medewerkers in Gerona liegen ons voor dat de tank zeker vol is, maar dat de Citroen C3 brandstofmeter dat nooit aangeeft (broodje Aap verhaal ... en gewoon een klant voorliegen!)
    * Een dag voor vertrek vul ik de auto keurig af. Wat denkt u? Met de brandstofmeter is niets mis, hoor. Die geeft gewoon 'full tank' aan. Bij aankomst op Gerona airport zit de tank tevens 'voller' dan toen we de auto 10 dagen eerder ophaalden.
    * Bij inlevering van de auto is niemand van Firefly aanwezig. Een gevoel van wantrouwen bekruipt ons. Gelukkig neem ik wat foto's van de KM. stand en van het 'fuel' niveau. Ook leg ik met mijn mobiel vast in wat voor staat we de auto inleveren (je kan nooit weten ... voorkomen is beter dan genezen, dachten we nog ...) en leg ik vast hoe mijn vrouw de sleutel in de brievenbus deponeert.
    * Terug van vakantie blijkt dat Firefly een VOLLE tank op de borg inhoudt. Na ergerlijk 'welles -nietes' contact met Firefly Gerona ontdek ik dat Firefly een dochter is van HERTZ. Het gaat maar om 50 euro, maar uit principe schakel ik zowel HERTZ Nederland als Firefly Nederland in. Gelukkig krijg ik daarna mijn geld op mijn credit card terug gestort. Eind goed, al goed? Welnee ... Een schadefactuur: Kanniewaarzijn!!!
    * Enkele weken later volgt een rekening voor schade die ik aan de auto zou hebben veroorzaakt. Zie eerdere uitleg. Geen zin dit weer uit de doeken te doen.
    * Na (best hete) discussies - telefonisch en per email - met HERTZ besluit een collega (ik zal zijn voornaam niet noemen en zijn achternaam heeft hij me nooit willen geven) te melden dat de krabbel die ik destijds bij het ophalen heb gezet afdoende bewijs is en dat ik toch echt de schade heb veroorzaakt. Hij meldt me schriftelijk verdere correspondentie niet langer in behandeling te nemen (... de arrogantie! ...). Intussen heb ik contact gelegd met Tros Radar en de nodige 'klachtenplatforms' gevonden, waaronder dit platform, om deze oplichterij aan de kaak te stellen.

Wat ik verwacht is:
    * Direct terugtrekken schadeclaim (€ 173). Ook excuses zouden niet misstaan.
    * Advies; lees het word document met klachten en stel een onderzoek in. Firefly is niet goed voor uw reputatie.
    G. Durinck: Mobiel; +31 654357832

G Durinck
Hertz heeft me vorige week laten weten dat ze me deze week antwoord geven. Ik wacht nu dus nog en ik ben erg benieuwd hoe Hertz deze soap gaat afwikkelen. G. Durinck, Doetinchem

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?

2. Stuur een juridische brief