Klacht Hertz Automobielen Nederland: Hoge rekening voor een kleine schade.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 255147
Gebruiker
W.M. Schelvis
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Van 3 t/m 7 Januari heb ik
een auto gehuurd een auto bij Thrifty (onderdeel van Hertz) in Geneve. Bij het
weer inleveren werd er lichte schade aan een velg geconstateerd.
Er is geen schaderapport
opgesteld in mijn bijzijn en dus heb ik het niet ondertekend. Wel werd er
gezegd dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen, wat helaas
niet is gebeurd.
Toen ik twee weken later
mijn creditcardrekening controleerde, bleek dat er door Hertz € 475,17 van mijn
rekening was afgeschreven.
Bij navraag bleek dat dit de
schade van de velg was. Voor twee krasjes op een velg lijkt mij dat wel erg
veel. Pas na enkele telefoontjes heb ik met veel moeite het schaderapport ontvangen.
Ondertussen bleek er door
Hertz nog eens een bedrag van €46,45 te
zijn afgeschreven. Wederom moest ik Hertz bellen voor een verklaring: het
bleken administratiekosten te zijn ten dienste van een bekeuring die ik zou
hebben gekregen. Voor zover mij bekend is, ben ik nergens bekeurd.
Op de site van Hertz, onder
mijn huurcontractnummer en kenteken van de huurauto, wordt nergens van een
bekeuring melding gemaakt.

Als ik schade heb
veroorzaakt, dan zal ik die moeten betalen, maar het moet mij van het hart dat
het wel een hoog bedrag is voor deze minimale lakschade.
Ook zal ik de boete voor de
verkeersovertreding (als ik die zal blijken te hebben begaan) betalen, maar ik
wil wel weten wat die verkeersovertreding inhoudt en wat het bedrag is, maar
ook hier is €46,45 een hoog tarief voor administratiekosten, over de aard
waarvan ik onkundig word gehouden. Ook nu nog heb ik van officiële zijde geen
bericht van de bekeuring ontvangen en is er nog steeds niets hieromtrent te
vinden op de Hertz site.

U zult begrijpen dat ik me
zo niet onheus, dan wel uitermate onhoffelijk behandeld voel.

De oplossing

Compensatie voor de erg hoge kosten voor een kleine schade en terug betaling van de administratiekosten.

2 reacties

  1. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Onze referentie: 00306412

    Huurovereenkomst: 353803612
    Reservering: H1691068291
    Factuur: 883571000066

    Datum: 09/03/2017


    Geachte heer Schelvis,

    Bedankt om contact met ons op te nemen.

    Ik ben op dit moment bezig met uw klacht.

    Ik heb de schade documentatie opgevraagd bij de schadeafdeling in Switzerland en wacht op antwoord. Ik heb ook meer informatie en documentatie opgevraagd bij mijn collega's in Switzerland over de boete en wacht hiervoor ook op antwoord.

    Ik zal u zo spoedig mogelijk antwoorden.

    Met vriendelijke groet,
    Hertz Customer Services

    Ruud Van Loo
    www.hertz.com
  2. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Onze referentie: 00306412

    Huurovereenkomst: 353803612
    Reservering: H1691068291
    Factuur: 883571000066

    Datum: 13/03/2017


    Geachte heer/mevrouw First Last,

    Bedankt om contact met ons op te nemen betreffende bovenvermelde huur.
     
    Ik heb de schade doorbelasting van bovengenoemde huur met de bijbehorende schadedocumenten onderzocht. De schadedocumenten gaven aan dat schade tijdens uw huurperiode is ontstaan en daarom is de belasting correct.
     
    U heeft de Pre Rental Inspection Form ondertekend dat u de wagen zonder schade aan de (onderdeel) in ontvangst heeft genomen. Om die reden moeten wij aannemen dat de schade tijdens uw huurperiode is ontstaan en dat u voor de reparatiekosten verantwoordelijk bent en zal er geen terugbetaling plaatsvinden.
     
    Geachte heer/mevrouw

    Zoals u ons in uw email heeft verzocht hebben wij bovengenoemde rekening opnieuw beoordeeld.

    Ik heb de eindfactuur bijgesloten van de snelheidsovertreding. 

    Hertz tekent bezwaar aan na ontvangst van een bekeuring bij de lokale autoriteit onder vermelding van de gegevens van de huurder/bestuurder ten tijde van de pleging. Voor het opzoeken, controleren, versturen en bewaren van de informatie berekenen wij administratiekosten. Deze kosten zijn niet inbegrepen in de huurprijs aangezien dit afhangt van het rijgedrag van elke klant. Volgens de huurvoorwaarden is het doorbelasten van administratiekosten toegestaan.

    De lokale autoriteit zal rechtstreeks met u contact opnemen voor verdere afhandeling van de verkeersovertreding. De bekeuring is per post naar uw huisadres verstuurd.

    Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om u nogmaals te bedanken om met ons contact op te nemen en hoop u in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.


    Met vriendelijke groet,
    Hertz Customer Services

    Ruud Van Loo
    www.hertz.com

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W.M. Schelvis
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing, de klacht is na de eerste reactie door Hertz gesloten. Mijn indruk is dat men de klacht nauwelijks gelezen heeft gezien de reactie die wordt gegeven. Op de hoogte van het schade bedrag wordt wordt niet gereageerd en van de bekeuring heb ik nog steeds geen bewijs. Het is wel vreemd dat de klacht gesloten kan worden zonder dat de klager nog kan reageren.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen