Klacht Hertz Automobielen Nederland: Iets wijzigen bij Hertz kost altijd geld en gaat heel moeilijk.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 292086
Gebruiker
IJmker1
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Voor mij is het reserveren van een auto iets wat ik nog niet vaak heb gedaan. Ik dacht Hertz te kiezen omdat het een grote betrouwbare autoservice is. Het reserveren ging soepel maar het vervolgens aanpassen van mijn reservering en mijn ervaringen met de klantenservice zijn totaal het tegenovergestelde.

Allereerst krijg ik 4 van de 5 keer een buitenlands (slecht engels sprekend) persoon aan de lijn. Blijkt dat Hertz kantoren in andere landen de telefoon laat opnemen om wachttijden in te korten. Hartstikke goed bedoeld maar toen een slecht engels sprekend persoon mij om creditcardgegevens werd gevraagd vertrouwde ik het niet. Ik vroeg deze persoon de aanbieding te mailen, toen ook dat niet kon heb ik aangegeven er nog even over na te denken. Een week later belde ik weer en kreeg gelukkig een Nederlands sprekend persoon aan de lijn. Echter de prijs van mijn grotere auto was in die tijd ruim 250 euro gestegen. Iets wat ik toch zou moeten weten volgens de medewerker "net als bij vliegtickets is het immers een dagprijs".

Uiteindelijk heb ik vandaag een auto van 520 euro gereserveerd ipv 149 euro omdat ik met 6 ipv 5 reizigers op reis ging. Bang omdat de prijs morgen weer hoger uit kan vallen. Na een tijdje realiseerde ik me dat dit van de zotte is en er ook iemand met de trein kan reizen voor 40 euro meer. Toen ik zojuist belde om de verandering terug te draaien (wat me heel logisch lijkt met een bedenktijd die Hertz hanteert van 7 dagen), mocht ik vervolgens enkel de reeds gereserveerde auto tegen het huidige dagtarief, ruim 50 euro duurder, huren. Als ik zou willen annuleren kost me dat ook 45 euro. Mijn advies: kies alleen voor Hertz als je niet iets wil veranderen na reservering. Het kost altijd meer geld en je wordt zelden goed geholpen.

De oplossing

De auto huren tegen het dagtarief waarop ik de reservering heb gemaakt.

2 reacties

  1. Auteur
    IJmker1
    Datum
    Beste Hertz,

    Dankjewel voor de reactie, al is dit typisch een Hertz reactie. Namelijk geen oplossing maar wel een heleboel woorden en weer een klantcontactmoment verder. Ik heb er niks aan om op dit moment te annuleren. Vorige week had ik willen annuleren en toen kon dit alleen tegen meerkosten van 45 euro, dat leverde per saldo meer op. Nu zijn dagprijzen nog meer gestegen. Ik zou het erg op prijs stellen als u in gaat op mijn verzoek tot een oplossing waar ik vraag de meerkosten te compenseren. Daarnaast is er 327,10 extra van mijn creditcard is afgeschreven voor de grotere auto die ik op dezelfde dag heb geannuleerd. Ook dat vind ik niet netjes. Zou u dit zsm terug willen storten.
  2. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mijnheer/mevrouw,

    Om u correct van dienst te kunnen zijn, hebben wij nog wat meer informatie van u nodig.

    Gelieve ons het reserveringsnummer beginnend met H+10 cijfers aan ons te doen toekomen.

    Weldra wij dit nummer in ons bezit hebben zullen wij zorgen voor een spoedige afhandeling.

    Met vriendelijke groet,

    Deborah Ottevanger
    Hertz Klantenservice.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
IJmker1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik hoor niks meer van Hertz
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen