Opgelost door Hertz Automobielen Nederland: Klacht m.b.t. Hertz Gold Plus Rewards

M. Weijer

Te weinig punten Gold Plus Rewards punten gekregen voor diverse huurovereenkomsten en en geen reactie op het verzoek tot het corrigeren van het aantal punten (30 januari 2017). Dit betreft een structureel probleem. Voor langere tijd huur ik een auto en elke maand klopt het aantal punten dat ik krijg niet.

Enige tijd geleden heb ik ook een klacht geplaatst omtrent het te weinig aantal gekregen punten. Het aantal punten is toen gecorrigeerd, maar het oplossen van de fout m.b.t. het te weinig toekennen van het aantal punten niet. Ik heb eind januari netjes verzocht via het Hertz-webformulier om het aantal punten te corrigeren, maar daar geen reactie op ontvangen.

Bovendien ben ik niet de enige die dit probleem heeft. In mijn omgeving is er nog iemand die langere tijd een auto huurt en ook elke maand te weinig punten krijgt. Ook hij heeft via het webformulier verzocht om het aantal punten te corrigeren, maar ook geen reactie ontvangen.

1. Verzoek tot structurele oplossing van het te weinig geven van het aantal punten.

2. Corrigeren van het aantal punten.

Betreft de volgende huurovereenkomsten:

- 395203546
    - 395214024

Datum: 23/03/2017

Geachte heer Weijer,

Bedankt om contact met ons op te nemen.

Zoals u ons heeft verzocht hebben wij gecontroleerd of op de vijf bovenstaande huren de juiste aantal Gold Rewards punten zijn bijgeschreven. Ik kan bevestigen dat ons systeem niet automatisch de punten voor elke huur heeft bijgeschreven. Dit heeft te maken met het geboekte contract tarief. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb zelf de volgende correcties gemaakt in uw gold profiel:

Huurovereenkomst: 394742600:
    409.948 EURO = 442 punten bijgeschreven op uw account.

Huurovereenkomst: 395064961:
    439.23 EURO = 474 punten bijgeschreven op uw account.

Huurovereenkomst: 395338764:
    560.01 EURO = 604 punten bijgeschreven op uw account.

Huurovereenkomst: 395203546:
    58.564 EURO = 64 punten bijgeschreven op uw account.

Huurovereenkomst: 395214024:
    560.01 EURO = 604 punten bijgeschreven op uw account.

Een totaal van 2188 extra Hertz Gold punten zijn bijgeschreven voor de bovenvermelde 5 huurovereenkomsten.

Punten worden berekend op de kale huurprijs, zonder BTW, wel met geaccepteerde extra opties zoals GPS, verzekeringen, etc.

Ik heb mijn berekeningen twee keer nagekeken en kan bevestigen dat het totaal van 2188 correct is toegepast.

Ik kan u ook adviseren om alpha_nl@hertz.com te mailen wanneer u een probleem heeft met gold punten. Of als u de punten niet zelf wil checken / bijhouden kunt u een email sturen elke paar maanden met uw gold nummer en wij gaan alles nakijken voor u.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Ik heb de systeemfout doorgegeven.

Hertz Customer Services

Ruud Van Loo
    www.hertz.com
    Hallo Ruud,

Dank voor het uitzoeken en het corrigeren. Fijn om te horen dat er een reden bekend is waarom het fout gaat. Ik zal in het vervolg het genoemde mailadres gebruiken om punten te laten corrigeren.

Maarten Weijer

M. Weijer

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?