Klacht Hertz Automobielen Nederland: Mondelinge "borg en tankvulling" wordt ná creditcard betaling op papier tot DURE extra verzekering gemaakt!

W.M.F. van Vlerken

11-11-2014: via Auto Europe een auto gereserveerd ( t.b.v. huurauto 4 april 2015).
Extra betaald voor verzekering, inclusief volledige afkoop van het blijvend eigen risico.

04-04-2015: Dollar HERTZ (Malaga Airport) mededeling: geen auto's beschikbaar. Medewerkster beloofd op zoek te gaan naar een "POOL"-auto.
Na bijna een UUR (!) wachten komt er een "POOL"-auto.

Ik vraag aan medewerkster: contract op te maken conform Auto Europe voucher, dus zonder extra verzekeringen. Medewerkster bevestigd mondeling dit te zullen doen.

Mondeling zegt medewerkster: "BORG+tankvulling" per Creditcard betalen. "Standaardprocedure, wordt na de huurperiode teruggestort".

Daarna gebeurt het (moedwillig (?!) of door een fout van de medewerkster:
Schriftelijk vult medewerkster o.a. in: extra verzekering (SCDW). Door het lange wachten ben ik moe en teken het contract, in het vertrouwen dat alles klopt: Gevolg: Hertz stuurt factuur voor NIET gewenste verzekering, die ik al had via Auto Europe.

Restitutie van EUR 175,69 ( als "borg/tankvulling" deposit MONDELING verkocht, echter: door Hertz geïncasseerd als extra verzekering.

Hertz Automobielen Nederland
    Geachte klant, Wij hebben uw vraag in behandeling genomen en zullen u op uw persoonlijke mail opnieuw contacteren.Met vriendelijke groeten,Hertz Customer relations
    W.M.F. van Vlerken
    Hertz (Dollar Thrifty) kiest voor een KLANTONVRIENDELIJKE houding. Voor mij wordt duidelijk dat Hertz "Dollar"-tekens in de ogen heeft en liever koudbloedig snel geld verdient i.p.v. langdurige klantenbinding en klanttevredenheid. Formeel gezien heeft Hertz (met de Dollar tekens) misschien gelijk echter: ik zal NOOIT weer een auto huren bij Hertz (Dollar/Thrifty) en heb diverse bestaande reserveringen voor het komende jaar inmiddels geannuleerd.... Hertz: 1e slag gewonnen, alle andere verloren!
    W.M.F. van Vlerken
    Ik daag Hertz uit, om zich te verplaatsen in mijn positie als KLANT en tevens in de OMSTANDIGHEDEN die hebben geleid tot het sturen van een FACTUUR die ik als klant nooit heb verwacht. Juridisch is hier duidelijk sprake van DWALING (Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 BW). Wat mij opvalt is dat ook veel andere klanten GEDUPEERD lijken te zijn van deze handelswijze door Hertz(Dollar-Thrifty). Hertz: wilt u naar de klachten van uw klanten luisteren én een oplossing vinden, of interesseert het u niet?
    Hertz Automobielen Nederland
    Geachte klant,Wij zullen u opnieuw een antwoord sturen naar uw personnlijke mailadres.met vriendelijke groeten,Hertz Customer Relations
    W.M.F. van Vlerken
    Hertz (Dollar-Thrifty) WEIGERT een oplossing aan te bieden. Voor mij is DUIDELIJK geworden dat Hertz NIET wil meewerken aan een klantvriendelijke oplossing. In mijn kennissenkring heb ik een ex-medewerker van Hertz. Hij vertelde mij dat Hertz BEWUST en MOEDWILLIG klanten laat betalen voor een ONGEWENSTE VERZEKERING. Dit schijnt hun manier van werken te zijn... Mijn conclusie: ik huur NOOIT weer een auto bij een autoverhuurbedrijf, het RISICO op EXTRA KOSTEN is levensgroot!

W.M.F. van Vlerken

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?