Klacht Hertz Automobielen Nederland: Niet-inzichtelijke schadebegroting en buitenproportionele administratiekosten

avandoorn

Afgelopen maand heb ik een auto gehuurd bij Thrifty in Valencia (railway). Bij het inleveren van de auto bleken er 3 kleine krassen op de bumper linksachter te zitten. Nu ik niet kon bewijzen dat deze krassen er nog niet zaten toen ik de auto meekreeg, begrijp ik uiteraard dat ik voor de kosten op moet draaien. Wat echter onbegrijpelijk is, is dat hiervoor EUR 193,88 in rekening werd gebracht, waaronder EUR 54,45 administratiekosten. Hoe Hertz aan dit aanzienlijke bedrag aan administratiekosten komt valt niet in te zien, nu de medewerkster binnen een paar minuten een schadebegroting wist te maken. Toen ik de baliemedewerkster om een onderbouwing van de begroting vroeg, antwoordde zij mij dat Hertz de schadebegroting maakt aan de hand van een matrix. Toen ik vroeg of ik deze matrix in mocht zien zodat de mij in rekening gebrachte kosten inzichtelijk konden worden gemaakt, weigerde zij dit. Zij stelde zich op het standpunt dat een dergelijke matrix niet aan klanten mocht worden getoond.

Kortom, ik heb een betaling moeten doen die op geen enkele manier inzichtelijk gemaakt of onderbouwd kon worden, waarbij buitenproportionele administratiekosten in rekening gebracht zijn. Ik mocht niet weg tot ik de rekening ondertekend had zodat deze van mijn creditcard afgeschreven kon worden, dus een andere uitweg zag ik niet. Graag ontvang ik een onderbouwing van de schade en de administratiekosten die mij in rekening zijn gebracht, waarbij ik graag de normen binnen Thrifty en Hertz zou willen inzien. Indien u de kosten niet inzichtelijk kunt maken, zie ik graag een financiële tegemoetkoming van uw kant, waarbij in ieder geval de onredelijke administratiekosten aan mij worden vergoed.

Hertz Automobielen Nederland
    Beste meneer van Doorn,Om uw klacht verder te behandelen hebben we de huurgegevens nodig van deze huur. U kunt hiervoor mailen naar het volgende email adres: klantenservicenl@hertz.com .Met vriendelijke groet,Hertz Customer Services Benelux
    avandoorn
    Op vrijdag 9 mei heb ik de klantenservice mijn huurgegevens gestuurd. Hier heb ik tot op heden geen reactie op ontvangen.
    Hertz Automobielen Nederland
    Beste mevrouw van Doorn,Op 20 mei is u een antwoord email verstuurd onder vermelding van het referentie nummer 5344268.Met vriendelijke groet,Hertz Customer Services Benelux
    avandoorn
    Hertz weigert een onderbouwing van de schade en de administratiekosten te verstrekken. Ik heb geen enkele informatie of matrix toegezonden gekregen die de in rekening gebrachte schade kan onderbouwen. Zij hebben mijn klacht afgedaan met de mededeling dat de kosten correct zijn belast en hebben mij het schaderapport (waar enkel op aangegeven staat dat er schade is aan de auto, maar niet hoe het schadebedrag berekend wordt) toegestuurd. Kortom, er is niets met mijn klacht gedaan.

avandoorn

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?