Klacht Hertz Automobielen Nederland: Onbekende schade en schade hoger dan eigen risico

MrMarcel

In Februari een auto gehuurd inclusief een verlaging eigen risico welke ook als zodanig op factuur is vermeld. De huur voldaan middels een voucher en borg voldaan middels credit card.
De auto vlak voor standaard openingstijden ingeleverd. Later die dag door Hertz opgebeld met de mededeling dat er mogelijke schade op de auto zat. De schade mij niet bekend maar wel dat er vogelpoep op de auto zat en verzocht om foto's. De foto’s toonden niet een duidelijke schade aan beantwoord dat het mogelijk om vogelpoep was.
De tijd verstreek en de blokkade (borg) op credit card werd gedeblokkeerd. De voorwaarde hiervoor zijn duidelijk: "Your deposit is a guarantee held in the event of damage/theft of the vehicle. This will be automatically released if there is no theft or damage during the rental period."
Aangezien wij inmiddels in Zwitserland wonen hebben onze voormalige huisbewaarders op 3 Juli een factuur ontvangen welke gedateerd is op 27 Juni, met de melding dat er een factuur openstaat met een bedrag van €950,- voor schade aan een auto en of wij binnen 5 dagen onze credit card gegevens konden overhandigen.
Via Hertz klanten service vernomen dat contact alleen mogelijk is per email nethfnolcustomerc@hertz.com.
Meerdere e-mails verstuurd (ref 00739640, ref 00810127) maar tot op heden nog geen enkele reactie. Wel heeft Hertz inmiddels een deurwaarde ingeschakeld en hoewel deze is geïnformeerd blijft deze langskomen en brieven sturen naar ons voormalig adres.

Volledig intrekken factuur tenzij Hertz duidelijk kan aantonen dat er daadwerkelijke schade is ontstaan gedurende onze huur periode (d.m.v. overhandigen van Foto's en factuur voor schadeherstel). Het schade bedrag kan echter nooit hoger zijn dan de verlaagde eigen risico van €400,-.

MrMarcel
    Hertz heeft tot op heden nog niets van zich laten horen.
    MrMarcel
    Nog altijd geen enkele reactie van Hertz.

MrMarcel
Hertz heeft tot op heden nog steeds geen enkele reactie gegeven. Wederom meerdere telefoontjes en emails gestuurd en Hertz voorzien van mijn nieuw email adres. Hertz heeft nieuw email wel doorgegeven om via deurwaarder een nieuwe factuur te sturen met wederom sommatie voor onbekende schade voor een bedrag welke vele malen hoger is dan het eigen risico. Wederom verzoek ik Hertz om uitleg en onderbouwing (foto's van schade, schade herstel factuur) maar schade bedrag kan nooit hoger zijn dan het eigen risico dat middels extra verzekering tijdens de huur was afgesproken.

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?