Klacht Hertz Automobielen Nederland: Onterecht geld van mijn creditcard afgeschreven

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 138169
Gebruiker
Amr89
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb online via HERTZ.NL een auto gehuurd voor in Marokko (FES).
26 oktober had ik de auto opgehaald vanuit de vliegveld in FES, op aanraden van de hertz medewerker had ik een verzekering afgesloten van 98 euro waarvan ik een bon heb.
9 november had ik de auto weer ingeleverd bij HERTZ, ik had samen met een medewerker van Hertz een rondje gelopen om de auto waarna ik een goedkeuring kreeg dat alles in orde was.

Op 12-11-2015 zag ik op mijn VISA account dat er op 26-10-2015, 41 euro was afgeschreven door HERTZ FES.
Contact gehad met HERTZ Nederland, zij konden mij niet vertellen waarom dat bedrag was afgeschreven vervolgens zouden zij een mail sturen naar HERTZ in Marokko.
Ik ben hier echter niet tevreden over aangezien ik geen reden kan bedenken waarom er zomaar 41 euro is afgeschreven terwijl de auto was goedgekeurd tijdens het inleveren daarvan.
Ook vind ik het vreemd dat het bedrag op 26 oktober is afgeschreven en dat is de datum dat ik de auto had opgehaald.

De oplossing

Ik wil het bedrag terug dat onterecht was afgeschreven. En graag een reden waarom dat bedrag was afgeschreven.

5 reacties

  1. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Geachte klant,

    wij hebben deze zaak reeds rechtsreeks met u op uw mailadres besproken.

    U mag de antwoorden die u daar ontving als correct beschouwen.

    Met vriendelijke groeten,

    Hertz Customer Relations
  2. Auteur
    Amr89
    Datum
    Dat klopt, hierbij jullie antwoord: Zoals u ons heeft verzocht hebben wij bovengenoemde rekening opnieuw beoordeeld en opnieuw Hertz Marokko gecontacteerd. Hertz Marokko verklaart dat de kosten correct zijn en dat u
    heeft getekend bij de start van de huur dat de wagen vol is. Zij kunnen geen terugstorting goedkeuren.
    Voor verdere vragen of opmerkingen moeten wij u vragen Hertz Marokko te contacteren.
    Ik ben het hier niet mee eens, aangezien ik bewijzen heb geleverd van de meter en kilometers
  3. Auteur
    Amr89
    Datum
    Ik ben het niet mee eens dat Hertz Nederland mij verzoekt om contact op te nemen met Hertz Marokko. Ik heb een foto als bijlage gestuurd naar Hertz maar daarin afgebeeld de stand van de brandstofmeter en de kilometerstand.
    Ik voel mij hierdoor niet serieus genomen.
    We praten hier over 40 euro waarom zou ik daar zoveel moeite voor doen als ik niet gelijk heb.
  4. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Geachte klant,

    Zolas eerder aangegevens kan Hertz nederland niet tegen beslissingen van Hertz Marokko ingaan.

    Hertz Marokko heeft beslist dat alles correct in rekening werd gebracht, wij dienen ons daarbij neer te leggen. Hertz Marokko is een onafhankelijk bedrijf, met eigen boekhouding. Hertz Nederland kan en mag geen geld van Marokkaanse huren terugstorten.

    Gelieve Hertz Marokko te contacteren, Hertz Nederland kan u niet meer van dienst zijn.

    Met vriendelijke Groeten,

    Hertz Customer Relations
  5. Auteur
    Amr89
    Datum
    Ik wordt doorverwezen naar Marokko. Hier ben ik het niet mee eens aangezien ik de taal niet machtig ben.
    Waarom is er een klachtenafdeling in Nederland? Om de Nederlanders te helpen neem ik aan?!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Amr89
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen