Klacht Hertz Automobielen Nederland: Opgelicht door HERTZ

DTH70

Auto gehuurd op Curaçao in December 2020. Boeking van te voren gemaakt via de website van HERTZ autoverhuur. Het totaalbedrag van USD256 zou na de huurperiode worden betaald. Ter plaatse werd gevraagd of ik extra verzekeringen wilde afsluiten. Dat wilde ik niet omdat ik een ruime dekking had van mijn eigen reisverzekering. Ik kreeg een bon mee waarop een bedrag stond van $421. Toen ik om uitleg vroeg zei de HERTZ medewerkster dat dit het totaalbedrag was in Antilliaanse Guldens (dat kwam inderdaad overeen met USD256 zoals op mijn reserveringsbevestiging stond) Na een week leverde ik de auto in. Het gehele proces verliep te vlekkeloos voor woorden. De medewerkster zei "alles is oké meneer, goede reis naar huis". Eenmaal thuis aangekomen bleek er een aanzienlijk hoger bedrag te zijn afgeschreven van mijn rekening. Het bedrag van $421 was omgezet in USD421 én er stond een code FPA op de bon wat een additionele verzekering bleek te zijn (het bedrag van deze verzekering was bijna 50% van de totale huurprijs). De HERTZ medewerkster had dus zonder toestemming een verzekering toegevoegd én had onjuistheden verteld over het totaalbedrag (valuta).De officiële factuur heb ik nooit gekregen, pas na indienen van de klacht kwamen zij plotseling met een factuur waarop vermeld stond dat het bedrag is USD was weergegeven)
Via de website van HERTZ contact opgenomen met klantenservice. Het klantenservice telefoonnummer was buiten gebruik wegens covid-19. Op het online klachtenformulier werd niet gereageerd. Pas nadat ik mijn verhaal als openbaar review had geplaatst werd er gereageerd. Ik kreeg meerdere emails met antwoorden als "we gaan het uitzoeken" en "we sturen het door" maar een oplossing kwam er niet. In de laatste mail laat HERTZ weten dat men op Curacao samenwerking heeft met een lokale vertegenwoordiger en dat ik het maar met hen verder moet uitzoeken. Dat is voor mij onacceptabel. HERTZ klantenservice heeft helmaal niets gedaan om tot een oplossing te komen na dit geval van pure oplichting.

Teveel betaalde bedrag (totaal €135) retour, daarnaast zou dit bedrijf excuses moeten aanbieden voor de oplichting die heeft plaatsgevonden door het lokale HERTZ personeel te Curaçao.

Hertz Automobielen Nederland
    Geachte mijnheer Li,

We bieden nogmaals onze verontschuldigingen aan voor de teleurstellende ervaring, maar zoals we reeds via Trustpilot en per e-mail hebben aangegeven is Hertz Nederland niet in staat om tegen het besluit van Hertz Curacao in te gaan.

U heeft ter plaatse een extra verzekering aan uw huur toegevoegd, Hertz Curacao heeft enkel in rekening gebracht waar u voor heeft getekend. Zij hebben hun bevestiging van de huurkosten gestaafd met een kopie van het door u ondertekende huurcontract.

Indien u van mening bent dat de informatie op dit huurcontract niet correct is, verzoeken we u nogmaals om Hertz Curacao te contacteren. Onze klantenservice is niet in staat om dit soort klachten te onderzoeken, dit is de verantwoordelijkheid van de plaatselijke klantendienst.

Vriendelijke groeten,

Line
    Hertz Customer Services

DTH70
HERTZ blijft zeggen dat ik zelf heb gekozen en getekend voor een verzekering terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik dit niet wilde. Ik ben verkeerd voorgelicht door HERTZ en in een val gelokt. Het is te zwak om te zeggen u heeft het zelf gedaan, we kunnen niets voor u doen...

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?