Opgelost door Hertz Automobielen Nederland: Refund Boeking 5720168‏

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 138504
Gebruiker
Etienne
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb in april/mei een auto gehuurd bij Hertz en ivm teveel betaalde benzine heb ik minimaal EUR 23,78 van Hertz tegoed. Een klein bedrag, maar omdat ik verder ook niet tevreden was over deze huurervaring en uit principe wil ik dit bedrag gewoon terug.
Meerdere malen gemaild met Hertz dat ik dit bedrag teruggestort wil krijgen. Hertz zegt dat zij dit op mijn mastercard bij ING hebben gecrediteerd (Waarschijnlijk mijn oude; ik heb inmiddels een nieuwe, wat allicht bijdraagt tot het probleem), maar ING kan dit bedrag niet vinden. Hertz zegt: het zal wel op een tussenrekening staan bij ING, maar weigert ondanks herhaald verzoek details van de creditering (datum, rekeningnummer, exacte omschrijving) te verstrekken waardoor het voor ING lastig zoeken is. Ik wacht ondertussen al 6 maanden op mijn geld en Hertz weigert mijn laatste mail van 14 oktober te beantwoorden. Ik probeer het daarom via dit kanaal.

De oplossing

Het liefst ontvang ik de EUR 23,78 gewoon op mijn bankrekening (heb ik aan Hertz gemaild) en dan mogen Hertz en ING het samen uitvechten. Alternatief is dat Hertz aan mij en/of ING de exacte gegevens van de creditering op mijn (oude) creditcard doorgeeft, dus datum van de overboeking, vanaf welke rekening en naar welke rekening, exacte omschrijving ed. Dan is de kans groter dat het bedrag wordt terug gevonden als het inderdaad bij ING op een tussenrekening staat.

4 reacties

  1. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Geachte klant,

    U heeft ons reeds rechtstreeks gecontacteerd over deze huur en u heeft hierover meerdere antwoorden ontvangen.

    U mag deze antwoorden als correct en definitief beschouwen.

    Met Vriendelijke groeten,

    Hertz Customer Relations
  2. Auteur
    Etienne
    Datum
    Het klopt dat u al antwoord hebt gegeven, maar het antwoord: "wij hebben betaald; zoek het verder maar met de ING uit" is niet bevredigend. Ik wil een bewijs zien van die betaling door u aan de ING. Tot die tijd is het een welles-nietes tussen u en de ING, waar ik het slachtoffer van ben. De ING vraagt om een bewijs van betaling en dat weigert u!
  3. Auteur
    Hertz Automobielen Nederland
    Datum
    Geachte klant,

    Hoewel er een terugstorting door ons werd verwerkt, begrijpen de we de situatie waarin u zich bevindt.

    Ik heb uw dossier opnieuw geopend en zal een nieuwe terugstorting naar uw bankrekening uitvoeren, u heeft ons deze in een vorige mail toegezonden.

    Over enkele weken zal u het bedrag van 23.78Euro op uw bankrekening zien verschijnen.

    Met vriendelijke groeten,

    Hertz Customer Relations


  4. Auteur
    Etienne
    Datum
    Dank u wel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Etienne
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen