Klacht Hertz Automobielen Nederland: Te hoge brandstof berekend incl tankservice kosten

Anoniem

Bij onze boeking bij Ryan air hadden wij gelijk een autogeboekt van 9-11-2012 t/m 12-11-2012 voor € 67,26. Aangekomen op het vliegveld van Alicante werd ons een super cover verzekering opgedrongen van € 57,30. Dit vonden wij al balen want waarom wordt dit niet gewoon aangegeven tijdens de internetboeking? Toch maar gedaan anders zouden wij bij schade een eigen risico hebben van € 850 werd ons verteld aan de balie. Dus eigenlijk voel je je wel verplicht. De dame vertelde ons dat wij een volle tank mee kregen en een volle tank moesten afgeven. Bij inlevering waren er twee streepjes af van de tank omdat wij geen benzine pomp meer tegenkwamen(heb hier zelfs een foto van op mijn telefoon). Toen wij zelf gingen tanken stond de tank nog op één streepje en het kostte ons € 38,40 om deze af te tanken. Toch kregen wij bij thuiskomst een rekening van € 46,25 brandstof en nog eens € 15,00 aftankkosten. Ze hebben dus gewoon een volle tank berekend en dan nog een geld geint om af te moeten tanken wat ons echter niet is verteld. Voor minnus twee streepjes kost dit na mijn inzicht hooguit €15,00 gezien de benzine prijzen in Spanje. Het totaal extra in rekening gebrachte kosten is nu opgelopen tot € 143,44 incl btw. Het lijkt mij dat de full cover van € 57,30 plus € 15,00 tanken er een bedrag van € 61,25 had moeten zijn. Ik ben ook niet verplan het volledige bedrag te betalen en laat dit door mijn creditcard bedrijf in mindering brengen. En dan moet je ook nog contact opnemen met Hertz Spanje die daar geen woord Engels praten. Ik ga toch geen kosten betalen die ik niet heb gemaakt!! Ik voel me echt beetgenomen en mijn klacht kan niet eens in het Nederlands afgehandeld worden. Hopelijk snapt Hertz dat deze situatie niet kan en ik bereid ben te betalen dat wat ik heb verbruikt.

Groet,

A. Slangewal

Ik wil alleen betalen voor dat gene ik daadwerkelijk heb verbruik. Dat is twee streepjes benzine a 15,00 en geen aftankkosten dat heeft niemand mij verteld!! Naast de € 15,- verbruikte benzine zou ik dus nog € 57,30 voor de full cover moeten betalen dit is samen € 72,30 en geen € 143,44 incl btw. Het is toch niet eerlijk dat je voor iets betaald wat je niet hebt gehad!

Hertz Automobielen Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?