Klacht Hertz Automobielen Nederland: Verrassing door hoge rekeningen achteraf!

# 198482
Terry

In Zuid Afrika hebben wij een auto gehuurd en bij het huren van de auto hebben wij expliciet gevraagd om de meest uitgebreide verzekering. Deze verzekering was dan ook toegezegd. Na een aantal dagen later hebben wij een ongeluk gehad. In Zuid Afrika is dit prima afgehandeld met een leenauto e.d., maar 2/3 maanden na terugkomst werd ons de rekening gepresenteerd voor de schade, sleepkosten enz. Dit tot onze grote verbazing. Allereerst is het al vreemd om verantwoordelijk te worden gehouden voor alle kosten (er was geen sprake voor opzet, alcoholgebruik of iets dergelijks), ten tweede zouden wij optimaal verzekerd zijn. Nu wordt er verwezen naar de kleine letters van de overeenkomst dat Hertz de kosten op ons kan verhalen. De kosten zijn ruim Euro 4000,-. Heel erg vreemd. Waren wij dan niet verzekerd? Of waarvoor waren wij dan wel verzekerd? Hertz werkt op geen enkele manier mee, daarom proberen wij het via deze weg. Uiteraard zijn wij het er niet mee eens.

Wij hebben expliciet gevraagd om de meest uitgebreide verzekering. Dit is bevestigd door de medewerkers van Hertz in Durban. Wij begrijpen dat wij de kosten van de borg a Rand 1750 kwijt zijn, maar voor de rest van de kosten kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden. Graag willen wij dat hier onderzoek naar gedaan wordt en dat de kosten die op ons verhaald zijn worden ingetrokken.

Hertz Automobielen Nederland
    Datum: 06/12/16

Onze Referentie: 6036999 (Please always quote)
    Huurovereenkomst: 862127766
    Uitgifte locatie: ZADUR51 KING SHAKA INTL AIRPORT
    Uitgifte datum: 20/07/16
    Naam huurder: Qureshi/Terry

Geachte heer Qureshi,

Bedankt om contact met ons op te nemen betreffende bovenvermelde huur.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met de verzekeringsafdeling betreffende het belaste bedrag voor het eigen risico. Deze afdeling heeft bevestigd dat er schade aan de onderkant van de auto is ontstaan tijdens uw autohuur.

Volgens onze huurvoorwaarden is de huurder verantwoordelijk voor alle schade aan de auto die niet vermeld stond op het controleformulier dat u bij de aanvang van de huur heeft gekregen.

De huurkosten zijn dus correct belast en ik kan niet overgaan tot een teruggave. Verder documentatie is nog niet beschikbaar, daar de schade nog niet volledig is afgehandeld.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wij hopen u in de toekomst weer van dienst te zijn.

Hertz Customer Service

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?