Klacht Hertz Automobielen Nederland: Wel geld kwijt, geen huurauto

ebmaas

Na vluchtvertraging was onze huurauto 'niet meer beschikbaar', terwijl deze wel al betaald was.
1. Bij reservering moet het vluchtnr ingevuld worden, dus de verlate aankomst was bij Hertz bekend.
2. Als ik een auto reserveer vanaf een bepaalde tijd, valt een paar uur later nog steeds in de gereserveerde periode.
3. Autoverhuurbedrijven nemen in hun voorwaarde een 'no show' clausule op: hierin staat dat niet aanwezig zijn op de aangegeven datum en tijd, wordt aangezien voor 'no show' waarbij geen geld teruggegeven wordt. Echter, de marge die zij hierbij hanteren ( 1 minuut? 1 uur?) Is niet duidelijk voor de klant. Daarnaast is deze clausule niet eerlijk voor de consument; zie punt 2.
4. Consumenten worden op grote schaal de dupe van dit oneerlijke beleid (waarbij de grens met oplichterij erg vaag is) en autoverhuur bedrijven verdienen hier flink geld aan.
5. Ik heb hier meerdere mails over gestuurd naar Hertz en geen reactie ontvangen.
6. Contactgegevens van de klantenservice van Hertz zijn zeer moeilijk te vinden.

1. Ik wil mijn geld terug
2. Ik wil dat autoverhuurbedrijven stoppen met oneerlijke clausules

ebmaas
Beste Eleonoor, Bedankt voor de reactie. Helaas klopt de reactie van Hertz Portugal niet. Er is wel een bedrag van 130,07 euro van mijn creditcard afgeschreven terwijl we geen huurauto ontvangen hebben. Dit leek mij een 'no-show' heffing omdat het argument was dat we te laat waren. We kregen de geboekte auto dus niet mee, maar konden wel een andere auto krijgen voor 230 euro extra. Daar zijn we uiteraard niet mee akkoord gegaan. Ook waren we uiteindelijk ruim binnen 2 uur na het landen van de vlucht aanwezig, dus dat zou binnen de termijn vallen die u noemt (die overigens niet duidelijk ergens in de voorwaarden terug te vinden is). We hebben een foto gemaakt bij de locatie Hertz Portugal Porto die dit ondersteunt. Graag stuur ik u het bewijs van het creditcard afschrift en de foto als u een email adres voor mij heeft. Hopelijk volgt hierna alsnog een passende oplossing. Met vriendelijke groet, Eva van Loo

Ook een klacht indienen over Hertz Automobielen Nederland?