Klacht Het Huisartsenlab: Misleidende informatie, slechte afhandeling en service

A.J.J. de Jongh

Mijn klacht is dat het huisartsenlab voor hun covid-19 PCR test, in verband met een nodige reis naar Duitsland, achteraf niet kan garanderen dat er binnen 48 uur een resultaat gegeven kan worden. In de pers wordt aangegeven dat 90 % van hun klanten de resultaten binnen 24 uur toegestuurd krijgen. De klant wordt echter misleid, want pas tijdens de aanmelding voor de test zie je dat de resultaten zelfs 72 uur op zich kunnen laten wachten. Maar dan is de test voor een reis naar Duitsland al waardeloos geworden. Duitsland eist een recente test, die niet ouder is dan 48 uur. Huisartsenlab weet dat ik vandaag naar Duitsland moet. Zij vroegen er naar in de aanmelding. Ik vrees nu de dupe van te worden van deze slechte afhandeling. Mijn reis naar Duitsland dreigt vandaag al in het water te vallen. Een slechte zaak.

Contact zoeken met hethuisartslab is rampzalig. Er wordt niet op e-mails gereageerd en nu hang ik al meer dan 45 minuten aan een helpdesk lijn zonder te weten hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn. Het maakt mij heel erg boos. Ik heb 125 euro voor die test en een reisverklaring betaald en er wordt gewoon niet gereageerd.

Mij vandaag nog voor 6 uur de testresultaten aanreiken of anders uiterlijk morgen voor 12 uur met de nodige excuses. Ook aanpassing van hun aanmelding. Duitsland gangers garanderen dat zij de test resultaten binnen 48 uur opgestuurd krijgen. 72 Uur heeft geen zin. Dat moeten zij toch weten? Eerder dan 48 uur voor mij zelfs want ik moet vanuit Leeuwarden nog naar de Duitse grens rijden binnen Nederland (kost 2 uur).

Bijlagen

A.J.J. de Jongh
    Ik heb nog steeds geen reactie!

Ook een klacht indienen over Het Huisartsenlab?