Klacht Hetvogbureau.nl: Twee keer bedrag betalen voor één VOG, niet duidelijk door technische storing, mocht niet annuleren

Felice_viola

Mijn klacht is, samen met velen anderen, dat het voor mij niet duidelijk was dat er na het betalen van de 41 euro nóg een keer een bedrag overgemaakt moest worden: de 33,85 voor het VOG zelf bij de overheid. (Dit tussenbureau rekent dus MEER dan de VOG zelf voor het indienen ervan). Door een technische storing op de website had ik na mijn betaling niks vernomen van mijn VOG en wilde ik een aantal weken later contact opnemen en las ik op de website dat er precies op de dag dat ik mijn betaling had gedaan een technische storing was geweest; nu werd het mij duidelijk hoe ik over het hoofd heb kunnen zien dat er nog een bedrag betaald moest worden: dit wordt blijkbaar vermeldt op de "bedankt voor het betalen-pagina", die door de storing bij mij nooit verschenen is. Ook in de bevestigingsmail stond niks over een tweede betaling, anders had ik gelijk een annulering aangevraagd. Ik heb uiteraard alsnog een annulering aangevraagd, maar dit was te laat volgens het VOG-bureau, ook al kon ik er niet eerder achter zijn gekomen door hun eigen technische storing. Ik heb hier ook een screenshot van en deze gemaild naar hun. In deze mail heb ik gevraagd om annulering of restitutie, maar dit was niet mogelijk. Ik hoop dat het VOG-bureau mijn zaak wil herzien en het eerste bedrag alsnog zal restitueren.

Ik wil mijn verwerkingskosten gerestitueerd
Het antwoord op mijn klacht is onjuist; ik heb niet gevraagd om alsnog te verwerken, ik heb juist gevraagd om te annuleren zodra het mij duidelijk werd dat er 2 x moest worden betaald (ik heb ook helemaal nooit een bedankt pagina met deze informatie gezien), wat niet op tijd was maar dat komt dus omdat ik door de storing niks meer van het bedrijf heb vernomen na de eerste betaling en na een paar weken het ben gaan uitzoeken en dus toen niet meer kon annuleren.

Hetvogbureau.nl

Wij hadden inderdaad een technische storing op onze site, waardoor de aanvragen niet binnen zijn gekomen in die periode, waarvoor onze excuses.

U heeft ons gecontacteerd en doorgegeven dat u de melding op onze site heeft gezien. U heeft ons aangegeven of wij uw aanvraag alsnog kunnen verwerken. Dit hebben wij ook meteen gedaan.
    Daarna heeft u gezien dat u twee keer moet betalen en vraagt u ineens geld terug. Alhoewel, het meerdere malen duidelijk op ons site staat vermeld.

Tenslotte nadat u de aanvraag bij ons heeft ingediend komt u op de bedankt pagina terecht. Op de bedankt pagina leggen wij nogmaals uit dat de kosten van Dienst Justis nog betaald dienen te worden. Als u na alle duidelijke vermeldingen voor het aanvragen hier toch niet mee eens was, kon u uw aanvraag nog kosteloos annuleren. Dit is niet het geval geweest. Wij hebben geen annulering ontvangen.

De storing heeft enkel te maken met de aanvragen die niet bij ons zijn binnen gekomen. Dus de bedank pagina waarop u dient terecht te komen, zijn er geen storingen geweest.

Als u ons had aangegeven dat u een terugbetaling had gewenst, vanwege de storing, voordat wij uw aanvraag hadden verwerkt, hadden wij u natuurlijk terugbetaald en had u daar ook volle recht op.

U vraagt pas om terugbetaling nadat wij uw aanvraag hebben verwerkt.

Uiteraard zijn we benieuwd naar uw feedback, over hoe wij het nog duidelijker kunnen maken dat de kosten excl. de kosten van Dienst Justis is, ondanks dat deze bovenaan van de website staat en bewust boven het aanvraagformulier is geplaatst.

hetvogbureau.nl

Ook een klacht indienen over Hetvogbureau.nl?