Klacht Hetvogbureau.nl: Verkeerde screening: geen oplossing en geen reactie

Klachtnummer
# 532446
Gebruiker
Ilse
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Mijn VOG aangevraagd bij het vogbureau. Helaas kwam ik er pas later achter dat zo’n bureau complete onzin is, omdat je je VOG net zo goed zelf kan aanvragen via de site van de overheid. Dat is allereerst een goede leer.

Maar waar het nu om gaat. De optie dat je niet weet welk screeningsprofiel je hebt wordt gegeven. Hierdoor ga je er van uit dat je voor die €40(?!!) wel het juiste profiel krijgt, waarom is die optie er anders? Ik ben +/- €80 kwijt voor een VOG die niet klopt, want ik had een verkeerd screeningsprofiel. Hierover een klacht ingediend en gezegd dat ik mijn geld terug wil, omdat zij mij een verkeerd screeningsprofiel hebben gegeven. De servicekosten was al genoeg, want ik begrijp dat het bedrag van de VOG zelf niet terug gestort kan worden. Echter kreeg ik het antwoord dat ik zelf mijn VOG heb betaald en hiermee akkoord ben gegaan. Ik had het dus maar moeten navragen bij mijn toekomstige werkgever. Als dat zo is, maak de knop dan niet voor als je niet weet waarop je gescreend kan worden. Anders kan je het van te voren ook vragen. Na een tweede mail nooit meer wat vernomen. Ik raad je aan om 1: niks via vog sites te doen waar je service kosten moet betalen en als je dat wel wil doen, doe dat alsjeblieft NIET hier!

Gewenste oplossing

Ik wil de servicekosten terug

2 reacties

  1. Auteur
    Ilse
    Datum
    Nog steeds geen reactie ontvangen
  2. Auteur
    Hetvogbureau.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Allereerst willen wij excuses aanbieden voor deze situatie. We vinden het jammer en willen graag tot een oplossing komen.

    Ik wil u vriendelijk vragen om ons te contacteren via ons contact formulier op de site. Vermeld er ook bij dat u komt via www.klachtenkompas.nl.

    Met vriendelijke groet,
    Hetvogbureau.nl

Ook een klacht indienen over Hetvogbureau.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen