Klacht Heuts.nl: Heuts levert kapot product in de winkel, ik ga terug en Heuts geeft aan dat ik dit maar zelf met de

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 448873
Gebruiker
J.F. Swinkels
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik koop iets bij Heuts in de winkel.
In hun eigen winkelpand

Mijn product is kapot.
Ik ga terug.
Niemand wil überhaupt kijken of luisteren. Ik moet allerlei moeite doen en formulieren invullen.
Dan geven ze aan dat de fabrikant ooit met mij contact op gaat nemen.

Nu al weer een week geleden dat ik in de winkel stond. Nog niks gehoord.

Slaat nergens op. Ik heb mijn spullen gekocht bij Heuts, NIET bij de fabrikant.
Ik koop het in een winkel en NIET online. Ik ga terug, en nu een week later zit ik nog steeds met een kapot product, en heb ik geen geld terug.
Eerst moest ik nog al mijn gegevens geven ( wat ik helemaal niet wilde eigenlijk, en dan foto's en een heel formulier invullen)

Dit is een schandalige service.

Bij de Gamma de Albert Heijn of de Praxis zou zoiets nooit worden geaccepteerd.

Als je daar met een kapot product komt, zou niemand al je gegevens eisen en dan zeggen dat het je eigen probleem is, dat je zelf maar met de fabrikant moet oplossen.

Trieste zaak.

Gewenste oplossing

Als je zelf een fysieke winkel hebt, en spullen verkoopt, en een klant komt terug met een defect product. kun je niet simpelweg zeggen dat is uw probleem regel het maar met de fabrikant.
je zou minimaal een klantenservice kunnen hebben. nu ben ik uren kwijt en niemand wilde mij te woord staan nog niet eens.
Geboden oplossing
Ik heb het zelf met de fabrikant moeten opnemen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    Heuts.nl
    Datum
    Om welk product gaat het hebt u hiervan ook een aankoopbon voor ons?
  2. Auteur
    J.F. Swinkels
    Datum
    Heb ik al lang gegeven.
    Heb ik in de winkel al laten zien, waar niemand er ook maar naar wil kijken.
    Heb ik ook al opgestuurd....

    Ik krijg dan weer enkel de reactie, dat ik een heel dossier, en een foto rapportage op moet gaan sturen naar de fabrikant.

    Terwijl ik gewoon al in de winkel stond, met het product..... dat ik net daar zelf had gekocht.... sturen me gewoon weg...

    Volgens Heuts, is het dus echt MIJN PROBLEEM als ze mij kapotte spullen verkopen.

    Dan moet ik dus allerlei foto's, dossier, formulieren etc. zelf aan de fabrikant gaan overleggen....

    Heuts zegt dan dus:

    Zoek het maar uit......

    Ik vraag me af, of u dat zelf een goede service zou vinden.... Als u bij de Gamma een boormachine koopt, en deze blijkt stuk, u gaat direct terug naar de winkel. Daar zeggen ze dan: wij willen u niet te woord staan, wij kijken niet naar uw product... stel maar een dossier op, geef al uw persoonlijke gegevens... en ga het maar zelf met de fabrikant oplossen....

    Dan zou u toch verbaasd zijn?

    Nu weken later... nog niet geholpen....

    En daarbij, het gaat hier om het principe...
    het is een pompje van €40,- ik heb natuurlijk al lang een andere gekocht, eenzelfde die het prima doet (zelfde merk), deze heb ik dan natuurlijk NIET bij Heuts gekocht, dat snapt u hopelijk wel
  3. Auteur
    Heuts.nl
    Datum
    Ongeacht de aanbieder loopt de garantie van het product dat u gekocht heeft altijd via de fabrikant en niet via de verkoper. Dit is een eis die gesteld wordt door de fabrikant. Excuses voor het ongemak.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Heuts.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen