Opgelost door Hificorner.nl: Philips komt enkel (beperkt) tussen bij herstelling duurder dan aankoopprijs (3 wkn buiten garantie)

sad Opgelost
W.D.

In december 2016 kocht ik een Philips 55PUS7181/12 Ambilight TV aan bij Hificorner.nl voor €1.095.

In januari 2019, een drietal weken na het verstrijken van de tweejarige garantie, stopt de TV plots spontaan met werken. Ik neem contact op met Hificorner, doch zij zeggen dat ik het maar moet regelen met Philips, aangezien Philips de reparaties verzorgt van grotere toestellen. Ik neem dan maar contact op met Philips, waar ze me vertellen dat een reparatie enkel gebeurt via de door hen gekozen reparateur: Servilux.

Philips boekte de reparatie in, Servilux stuurt een mailtje om te zeggen dat ze een reparateur langs sturen, maar wanneer deze opdaagt blijkt het geen reparateur te zijn maar een chauffeur die de TV simpelweg komt ophalen. Wel dient er meteen een voorschot van €95 te worden betaald. Dit ben ik al sowieso kwijt.

Enkele dagen later krijg ik de prijsofferte van Servilux en ik val achterover. Zij ramen de herstelkost op €956, zonder BTW, aangezien het scherm blijkbaar dient vervangen te worden. Met andere woorden, de herstelkost is méér dan de aanvankelijke kostprijs van het toestel.

Op het factuur staat echter wel vermeld dat Philips bereid is om een tegemoetkoming te betalen van €419. Dit betekent dat ik zelf nog €649 zou moeten ophoesten. Op de herstelling rust bovendien maar een garantie van 3 maanden. Het spreekt voor zich dat ik voor die €649 al bijna een nieuw toestel zou kunnen kopen, waarop ik opnieuw twee jaar garantie zou hebben.

Ik neem opnieuw contact op met Philips en in de veronderstelling dat zij ook zouden inzien dat een herstelling die duurder is dan het toestel zelf zinloos is, stel ik voor dat ze mij een korting geven op een nieuw Philips toestel. Dit voorstel wordt echter meteen geweigerd.

In het kort komt het er in feite op neer dat Philips enkel wil tussenkomen indien ik een herstelling laat uitvoeren die duurder is dan de aankoopprijs. Hificorner doet niet eens meer de moeite om nog te reageren op mijn mails.

Mijn standpunt: een duur TV-toestel dat stopt met werken na twee jaar en drie weken is overduidelijk een ondeugdelijk product . Een coulanceregeling voor een reparatie die duurder is dan de aankoopprijs is zinloos. Een uitbetaling van de restwaarde is ontegensprekelijk de meest gepaste oplossing.

Ik hoop dat een minnelijke regeling nog mogelijk is. Dit ofwel met Philips, ofwel met Hificorner.nl

Wannes

Ik wil geen coulanceregeling op een herstelling die duurder is dan de aankoopwaarde van mijn toestel.

Ik zou graag de waarde van deze coulance zien in de vorm van een korting op een nieuw Philips toestel.

W.D.
    De oplossing die Hificorner voorstelde was de volgende:

Ze bieden twee toestellen aan die ik voor een aantrekkelijke prijs zou kunnen kopen. Echter, deze toestellen zijn aan dezelfde en zelfs een lagere prijs online beschikbaar bij andere verkopers.

Ik wens de ontbinding van mijn overeenkomst en uitbetaling van de restwaarde.

Hificorner.nl
    Beste Wannes,

Wat vervelend om te horen dat de aangeboden regeling voor u geen oplossing is. We nemen zo contact met u op om tot een passende oplossing te komen.

Team Hificorner.nl
    Beste Hificorner,

Ik zou een contactname zeker appreciëren.

Vriendelijke groeten,

W.D.
    De tegemoetkoming die werd voorgesteld was opnieuw zeer beperkt.

Ik deed Hificorner nog een laatste minnelijk voorstel alvorens ik de procedure voor de Geschillencommissie initieer.

W.D.
De procedure voor de geschillencommissie werd ingeleid. Doch Hificorner bood alsnog een eerlijke tegemoetkoming .

Ook een klacht indienen over Hificorner.nl?