Klacht Hoesjemaken.nl: Slechte kwaliteit smartphone-cover, geen geld terug

Robbert1963

Eind januari via internet een cover besteld voor Galaxy S4 . Bedrijf biedt afdruk van eigen foto op cover. Haarscherpe foto aangeleverd. Behalve afbeelding, bevat foto cruciale tekstbalk.
Bij aflevering blijkt tekst niet te lezen, waardoor de intentie van het plaatje wegvalt.
Na email met foto van de cover, vragen zij om de cover terug te sturen, omdat de klacht op de foto niet goed kan worden ingeschat. Dit gebeurt op onze kosten.
Het bedrijf erkent de klacht en maakt een nieuwe cover. In de mail waarin zij melden de nieuwe cover op te sturen, geven zij zelf al aan dat de kwaliteit nauwelijks verbeterd is.
Mijn dochter geeft dan aan hiermee geen genoegen te nemen en zegt dan af te zien van de bestelling omdat klaarblijkelijk een acceptabele kwaliteit niet zal worden bereikt, het bedrijf daarmee niet het gevraagde/beloofde kan leveren, vraagt het bedrag (ca. € 20) terug, stelt in gebreke, een ultimatum en een voorgenomen melding aan RBverz.
Zij zeggen dit af te wachten.

Gemaakte kosten (cover + retourporto) terug.
Kunnen dan cover bij een ander bedrijf laten maken, die wel de beoogde kwaliteit kan leveren.
Op de website geven zij weliswaar aan dat er kwaliteitsverschil kan ontstaan, maar dat is acceptabel zolang de intentie van de afbeelding wordt bereikt, en dat is nu niet het geval.

Robbert1963
    Ondanks dat nadrukkelijk door ons is aangegeven, geen nieuwe cover te willen ontvangen, heeft firma het toch afgestuurd.
    Op 22-2 ontvangen.
    De kwaliteit is ondermaats, maar dat had de firma feitelijke zelf al aangegeven.
    Hoesjemaken.nl
    Het aangeleverde bestand geeft het ontvangen resultaat, zoals aangegeven kan en mag een digitaal bestand niet worden vergeleken met een daadwerkelijk product dit zal altijd iets afwijken van elkaar. Daarnaast is het zo dat de ondergrond, dus het product zelf en de print techniek hier invloed op hebben.De kwaliteit is niet ondermaats en dit hebben wij ook zeker niet aangegeven. Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan bij het plaatsen van de bestelling is dit geen reden voor afkeuring en daarom hebben we uw product aan u terug gestuurd.
    Robbert1963
    Citaat "de tekst een heel klein beetje beter uit komt maar scheelt niet veel van het eerste hoesje. Dit is het best haalbare resultaat"
    Hiermee geeft u aan dat u reden heeft gezien een nieuwe te maken, dus is het toelaatbare "geringe" verschil uit uw voorwaarden voor u zelf klaarblijkelijk voldoende aanleiding geweest om een nieuwe te maken.
    Als tussen aangeleverd haarscherp bestand en werkelijke afbeelding het verschil zo groot is, kan niet meer worden gesproken van gering.
    Robbert1963
    Helaas heeft hoesjemaken.nl niet meer gereageerd.Behalve dat zij niet de verantwoording nemen voor de kwaliteit van hun product, realiseren zij zich ook niet, dat een 16 jarige bijna een hele dag moet werken om zich een hoesje te kunnen veroorloven.
    Jammer, maar voor ons in ieder geval geen bestelling meer bij dit bedrijf.

Robbert1963

Ook een klacht indienen over Hoesjemaken.nl?