Opgelost door Hogenboom Vakantieparken: Aanmaning voor niet bevestigde, betaalde en genoten reservering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 272144
Gebruiker
stick18
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Ik heb vorig jaar op de website van Hogeboom vakantieparken voor dezelfde periode 2 huizen op 2 verschillende vakantieparken een voorlopige reservering gemaakt. In bevestigingsmail kreeg ik de optie om voor een bepaalde datum te betalen om de reservering te bevestigen. Dit heb ik bij 1 van de huizen niet gedaan, ervan uitgaande dat hiermee de voorlopige reservering vervalt, aangezien ik niet aan de betaling heb voldaan op de aangegeven datum (en dus ook geen gebruik gemaakt heb van dit huisje). Ik heb ook geen verdere reclamatiemail meer ontvangen waarin staat dat ik niet tot betaling ben overgegaan,hetgeen ik niet begrijp als er een maximale datum voor betaling in wordt aangegeven. Nu krijg ik sindsdien aanmaningen van een incassobureau die het geld van deze reservering reclameert. Dit heb ik nog nooit bij een online boekingssite meegemaakt en vind het dan ook onaanvaardbaar. Ik heb met de klantenservice gesproken, maar zij zeggen dat dit in de kleine lettertjes staat.
Mijns inziens is dit een duidelijk voorbeeld van onduidelijke en misleidende communicatie vanuit Hoogeboom vakantieparken waar de eindklant voor beschermd moet worden.

De oplossing

Dat deze schuld wordt weggescholden aangezien ik door de onduidelijke online reserveringsprocedure van Hoogeboom vakantieparken nooit duidelijk heb begrepen dat mijn voorlopige reservering niet vervalt als deze niet betaald wordt op de afgesproken termijn.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
stick18
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Hogenboom Vakantieparken?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen