Klacht Hogenboom Vakantieparken: Geen echte vakantie voor mij

chantalmolenaar

Van 16 t/m 23 augustus 2013 verbleven mijn man en ik op Recreatiepark De Tolplas. Nadat we eerst ruim E30 moesten betalen voor overplaatsing naar een huisje met een traditionele sauna (nergens op internet is te lezen dat er ook huisjes met infraroodsauna zijn, misleidend wat mij betreft), omdat ik niet tegen infraroodsauna's kan. Dit huisje lag minder mooi, de tegels in de badkamer lagen los, de houten opstap naar buiten stortte in, de kast in de slaapkamer liep niet soepel en de spiegel was van boven tot onder gescheurd. Details voor ons, want we kwamen voor de sauna. Die deed het dus niet...werd niet warmer dan 50 graden en sloeg dan af. Technische mannen over de vloer, nieuwe kachel geplaatst; zelfde verhaal. We zijn er van zaterdag t/m woensdag mee bezig geweest. Niets vernomen van De Tolplas, nadat de medewerker voor de laatste keer vertrok en aangaf dat hij het niet kon verhelpen. De sauna was dé reden om voor dit park te kiezen, ik ga daar normaal gesproken dagelijks in.

Ik heb een zeer groot deel van mijn vakantiegenot moeten inleveren vanwege het niet kunnen gebruiken van de sauna en de energie die we erin hebben moeten steken én we hebben ruim E30 moeten betalen voor een veel slechter huisje met een sauna die het helemaal niet deed. Ik wil dit bedrag terug, en daarnaast een compensatie voor het niet kunnen gebruiken van de sauna.

Hogenboom Vakantieparken
    Geachte mevrouw Molenaar,Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 23 augustus 2013, betreffende uw verblijf in Recreatiepark de Tolplas, berichten wij u als volgt.Wij vinden het spijtig te vernemen dat u eerst een infraroodsauna heeft aangetroffen, terwijl u een een traditionele sauna verwachtte. Nadat u alsnog uw verblijf in een accommodatie met traditionele sauna kon doorbrengen, bleek deze sauna niet goed te functioneren. Wij kunnen ons voorstellen dat uw verblijf hierdoor negatief is beïnvloed.Wij hebben besloten om u als tegemoetkoming een waardecheque aan te bieden ter waarde van € 60,40. Dit bedrag bestaat uit de wijzigingskosten, voorkeurskosten plus 10% van de huursom van de accommodatie. De waardecheque kunt u gebruiken voor een volgend verblijf in een Hogenboom Vakantiepark naar keuze.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Heidi van der Meer
    Geachte mevrouw van der Meer,
    bedankt voor uw reactie. Uw aanbod is zeer mager; E32,50 had ik niet moeten betalen en slechts E27 compensatie voor een mislukte vakantie. In de vorm van een waardebon; alleen te verzilveren bij Hogenboom zelf of ook via bv bungalows.nl? Het prijsverschil daartussen is meer dan wat de waardebon waard is en zou dan alleen een farce zijn. Ik sta meer open voor een financiële vergoeding en ben het niet eens met de voorgestelde hoogte van het bedrag. Graag uw reactie.
    Hogenboom Vakantieparken
    Geachte mevrouw Molenaar,Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 2 september 2013, berichten wij u als volgt.Wij kunnen u als alternatief de aangeboden vergoeding contant aanbieden. Graag vernemen wij hiervoor uw bank/gironummer. U kunt dit, indien gewenst, per e-mail aan ons sturen aan clientenservice@vakantiegevoel.nl Wij kunnen volgens onze richtlijnen geen hogere vergoeding aanbieden.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Heidi van der Meer
    Geachte mevrouw van der Meer,
    Bij andere klachten zie ik hogere compensaties en zelfs gratis verblijven aangeboden worden, dus dat u geen hogere vergoeding kunt bieden lijkt me onjuist. Bij andere klachten lees ik ook dat de parkmanager iets aanbiedt, omdat hij het vervelend vindt, zoals tijdens ons verblijf al verwacht komt er niets vanuit de Tolplas zelf...teleurstellend. Maar omdat we het willen afsluiten, gaan we 'reluctantly' akkoord en zullen Hogenboom waarschijnlijk niet meer bezoeken.
    Hogenboom Vakantieparken
    Geachte mevrouw Molenaar,Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 8 september 2013, berichten wij u als volgt.Wij zorgen ervoor dat de vergoeding op uw rekening wordt gestort.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wijmet vriendelijke groet,Heidi van der Meer
    Fijn; redelijk snelle reactie
    -1: zeer magere compensatie voor een verpeste vakantie

chantalmolenaar

Ook een klacht indienen over Hogenboom Vakantieparken?