Opgelost door Hogenboom Vakantieparken: Verwachtingen die gewekt zijn komen niet overeen met werkelijkheid

Martine

Door een onverwachte spoedoperatie aan mijn rug, moesten we onze oorspronkelijke vakantie in Denemarken annuleren. Een landhuis (Landhuis A4plus op landgoed 't Wildryck, huisnummer 2) op een camping in de buurt via Hogenboom Vakantieparken geboekt, zodat ons zoontje toch nog weg kon en wij er even uit. Gisteren het huis (de duurste in de categorie) dat we geboekt hebben, bekeken. Wat een verschrikking!
Rondom het huis is het een en al groene algenaanslag, en rondom het huis is het ontzettend donker (wat de aanslag verklaart). Ook maakt het huis een enorm verwaarloosde indruk. Als ik daar twee weken moet liggen (ben nog niet zo mobiel als ik had gehoopt) word ik daar echt heel verdrietig van.
Gelukkig zijn er nog alternatieven in deze zelfde categorie, dus wilden we graag omboeken. Helaas.

Dat kan niet. Dat mag niet. Dat willen ze niet.
Ze hebben afspraken met de eigenaren van deze huizen, er zijn algemene voorwaarden en je kunt geen rechten ontlenen aan de foto's op de website. Natuurlijk zijn ze tegen van alles ingedekt, maar waar hoor ik in al die mooie verhalen nu het woord 'klant?' Wij betalen de hoofdprijs, maar doen blijkbaar mee aan een roulette: je hebt van tevoren geen idee wat voor huis je krijgt. Op zich kan ik daarmee leven als het niveau van elk huis hetzelfde is. Ook op andere social media zien wij dat dit niet zo is en in ieder geval ook niet zo wordt ervaren door klanten.
Jammer dat Hogenboom kiest voor zijn eigen -korte termijn - bedrijfsvoering en niet maximaal inzet op een tevreden klant, wat op de lange termijn juist dat bedrijfsbelang ondermijnt.

Een ander huis van hetzelfde type dat wel aan onze wensen voldoet (bv nr 85 of 94)

Hogenboom Vakantieparken is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Martine
    Zojuist, slechts een paar uur naar deze klacht, een e-mail ontvangen met een nieuwe bevestiging van de reservering met een ander huisnummer. Zelfs de voorkeurskosten van € 19,- worden gecrediteerd. Ik ben daar ontzettend door verrast en heel erg blij mee. Dank voor dit mooie gebaar, Hogenboom vakantieparken! Super.

Martine
Uiteindelijke oplossing Omboeking naar onze voorkeur alsnog geregeld mét creditering van de post 'voorkeurskosten'. Chapeau!