Klacht Hogeschool Rotterdam: Hogeschool Rotterdam is onduidelijk over de eisen voor het inschijven bij de studie Leisure & Events

Sasja

Aan het begin van deze zomer heb ik me via de site van WDKA aangemeld voor de opleiding Leisure & Event Management. Hier heb ik alle nodige stappen genomen om op de academie een intake te komen doen. Dit heeft plaatsgevonden op 02-07-2018 en ik heb de intake afgerond met een positief bindend studieadvies. Vervolgens kreeg ik een mail dat ik van harte welkom was op de opleiding. Mijn aanmelding was ontvangen en afgerond en mijn gegevens stonden netjes in een PDF vastgelegd. Het enige wat ik nog zou moeten doen was me afmelden bij Studielink als ik de opleiding niet wilde gaan doen. Uiteraard wilde ik dit wel heel graag dus ging ik ervan uit dat ik verder geen actie hoefde te ondernemen. Vervolgens hoor ik niets meer via de mail en krijg ook geen post thuis. Ik heb een mail gestuurd met de vraag of dit de bedoeling was, en toen kreeg ik alleen wat informatie digitaal toegestuurd. Verder is er door Hogeschool Rotterdam helemaal niet gekeken naar de oorzaak dat ik geen post had ontvangen, waaronder informatie over het collegegeld, studieboeken enz. Waar ik zelf achter moest komen was dat ik niet ingeschreven stond bij Studielink, ondanks dat ik meerdere mailtjes had ontvangen waarin mijn toelating werd bevestigd. Dat inschrijving bij Studielink nodig was naast de aanmelding op de site van WDKA die ik wel had gedaan, is nooit duidelijk door Hogeschool Rotterdam vermeld. Toch zou dit betekenen dat ik niet met de opleiding zou kunnen beginnen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, en heb een mail gestuurd waarin ik het hele verhaal heb uitgelegd. Vervolgens werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door Hogeschool Rotterdam en hun Student Service Center. Na veel mails en telefoontjes zijn ze toch met een oplossing gekomen;ik mocht mijn gegevens en diploma's bij het SSC op papier komen inleveren, en daarmee zou ik hun toestemming geven om me alsnog in te schrijven voor Studielink. Dit was op 31 augustus. Hoewel de startdatum voor Leisure & Events Management op 3 september was, heb ik tot 10 september niets van hen gehoord. Het SSC vond het blijkbaar geen probleem om me een week te laten wachten terwijl de opleiding al begonnen was. Toen ik eindelijk wel antwoord kreeg, was de uitslag negatief. Blijkbaar had ik toch nooit aangenomen kunnen worden voor Leisure & Events. Hoe kan het in godsnaam gebeuren dat ik me in mei heb ingeschreven voor een studie, hier een intake voor doe en deze afrond en zelfs aanwezig ben in de eerste week van school, >>>

om vervolgens te horen te krijgen dat ik daar nooit had hoeven te zijn. Ik snap gewoon niet hoe de school dit niet eerder had kunnen vermelden. Dan had ik rustig kunnen kijken naar een andere opleiding en hier niet zo veel tijd en moeite in gestoken. IK WIL DAT DE WILLEM DE KOONING ACADEMIE EN HR DUIDELIJKER OP HUN SITE LATEN ZIEN DAT EEN AANMELDING VOOR EEN INTAKE NIET HETZELFDE IS ALS EEN AANMELDING VOOR STUDIELINK, ZODAT TOEKOMSTIGE STUDENTEN NIET HETZELFDE OVERKOMT. IK HOOP OP ACTIEVERE MEDEWERKING IN HET VOORKOMEN VAN DIT SOORT PROBLEMEN.

Hogeschool Rotterdam is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Sasja

Ook een klacht indienen over Hogeschool Rotterdam?

2. Stuur een juridische brief