Klacht Hogeschool Utrecht: De inschrijving/aanmelding voor een nieuwe studie is een ramp!
Details
Klacht
De aanmeldprocedure voor een nieuwe studie is een ramp.De inschrijving is complex, ingewikkeld tijdrovend, onduidelijk, niet transparant en zeer vermoeiend. Met name het on-line inleveren van bewijsstukken en gegevens benodigd voor de inschrijving via ICT is een ramp. Een doolhof aan wachtwoorden en accounts! Daarnaast is de uitleg en ondersteuning vanuit de Hoge School Utrecht is bedroevend.
Voor de inschrijving gebruikt de HU meerdere!! ICT platforms die niet of half met elkaar communiceren.!!
Met name OSIRIS geeft veel problemen. Inlogproblemen en desinformatie.
De steden moet gegevens aanleveren voor een intakegesprek terwijl dit gesprek reeds twee maanden geleden heeft plaatsgevonden.
Een week nadat bewijsstukken zijn geupload is de todo lijst niet geactualiseerd!
Voor studenten heeft de HU alleen al 3 servicedesks!!
Je moet de goede servicedesk zien te vinden: Er zijn alleen al 6 verschillende 088 nummers. Lange wachttijden en dan toch niet goed geholpen worden.
De helpdeskmedewerkers zijn niet altijd deskundig of hebben veel tijd nodig om oplossingen te bedenken. En bevestiging met een call-nummer en dan maar weer wachten op een constructieve reactie.
Na 3 weken en uren aan telefonisch en on-line contact nog geen adequaat resultaat terwijl er wel een deadline is voor het begin van de studie!!! Voor de jonge slimme student met computer skills al a Hell of a job laat staan voor de nieuwe Nederlander!
Gewenste oplossing
Hoge school Utrecht moet de dienstverlening naar de beginnende student drastisch verbeteren.Studenten zijn klant heren!!!! 1 loket en aanspreekpunt graag!
Op de servicedesk competente mensen die tijdig en slagvaardig kunnen ondersteunen Naast digitaal ook analoog (op papier, per brief) aanmelden mogelijk maken.
Maak de inschrijfprocedure eenvoudiger eh transparanter.
Zorg voor 1 ICT systeem met 1 account en password!
Maak de drempel om te gaan studeren zo laag mogelijk (met inachtneming van objectieve en relevante toelatingseisen).
Hoge School ga je schamen en biedt excuses aan!
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.