Klacht Holland International: Verborgen kosten

A. de Jong

We hebben via internet bij Holland International een pakketreis geboekt naar Gran Canaria. Er van uitgaande, dat voor de boeking alle kostenposten uitputtend worden vermeld - zoals verplicht -, zodat het bedrag onder de streep inderdaad de totale reissom is, hebben wij de boeking definitief gemaakt. Vreemd vonden wij het wel, dat de afhandeling van de reis zou verlopen via een door ons uit te zoeken reisbureau. Via dit reisbureau ontvingen wij de definitieve boekingsfactuur, en toen bleek dat de overeengekomen reissom was verhoogd met een post reserveringskosten, in ons geval een bedrag van € 35,00.
Hierop Holland International aangesproken en zij meldt doodleuk, dat zij deze kosten niet vooraf kunnen melden, omdat "reisbureaus verschillende reserveringskosten hanteren". Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat je pas na de boeking met deze kosten wordt geconfronteerd en maar af moet wachten hoe hoog ze zijn. Want je zit inmiddels wel aan de boeking vast!

Wij zijn uiteraard ook langs het betreffende reisbureau gegaan en deze hebben direct de opgevoerde reserveringskosten weer gecrediteerd (zij realiseren zich dus ook, dat dit niet kan en mag!), dus eigenlijk is de oplossing al bereikt. Maar Holland International moet gewoon in alle gevallen alle kosten duidelijk opvoeren en niet nog eens met een post achteraf aankomen. Want i.p.v. € 35,00 had het ook een bedrag van € 350,00 kunnen zijn en dan zou je toch aan de reis vastzitten. Dat is natuurlijk volstrekt onacceptabel.

Wij vinden dat Holland International hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Holland International?