Klacht Holland Media Combinatie: Het niet kunnen beëindigen van het abonnement Holland Media Combinatie

F.P. van Triest

Goedendag,

Op 31 augustus 2018 heb ik een account aangemaakt voor het ontvangen van de digitale uitgave van De Gooi- en Eemlander. Ik had op internet een actie gezien en had daarop deze account aangemaakt. Wat ik niet wist was, dat ik na 2 weken stilzwijgend akkoord zou zijn gegaan met een abonnementsperiode van 3 jaar (tot 03.09.2021). Ik wist niet dat ik dit aangegaan was. Vorige week belde ik of ik mijn abonnement kon beëindigen, omdat ik niet tevreden ben over leesbaarheid en ik een paar keer niet de digitale versie van de krant kon downloaden. Hier had ik in november 2018 nog over gebeld. Omdat ik in de praktijk de krant nauwelijks lees, wilde ik us van het abonnement af. Wat ik niet wist was dat ik een abonnement van 3 jaar was aangegaan. Ik werd hierover vandaag (27.02.2019) terug gebeld. Men vertelde mij dat ik op de hoogte was van dat ik dit 3-jarig abonnement was aangegaan, dit stond in de voorwaarden en dit had ik ontvangen in de bevestigingsmail. Toen ik zei dat ik hiervan niet op de hoogte was of in ieder geval mij niets kon herinneren van deze mail, werd mij min of meer duidelijk gemaakt dat ik dit contract zelf aangegaan was, dus zelf verantwoordelijk. Nu gebeurt het nog weleens dat bepaalde mails bij mij in de spambox komen en ik heb het vermoeden dat dit gebeurd is. Deze spammails worden binnen een week automatisch verwijderd. Nu heb ik gevraagd of ze mij nogmaals de mail zou kunnen sturen. Dit is nu gebeurd, op nadrukkelijk verzoek, want het was wel een beetje moeilijk. IK heb het idee dat ik nu een geplakte versie heb ontvangen en via internet moet ik dus de voorwaarden lezen, In de mail die ik ontvangen heb, staat dat ik die drie jaar ben aangegaan, dus er gewoon aan vastzit. Nu vraag ik mij dus af of dit inderdaad betekent dat ik verplicht ben om die volledige 3 jaar het abonnementsgeld moet blijven voldoen of dat er toch ergens een clausule bestaat om hier van af te zien en het contract te beëindigen?
Ik heb toch geen contract getekend of had ik op de mail moeten antwoorden om er van af te zien?
Bijgaand nog de mail van de tmg.groep
Dank voor uw reactie.

Enny van Triest

Dat ik per direct van mijn contract af kan

Wij vinden dat Holland Media Combinatie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Holland Media Combinatie?