Hollandsnieuwe is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Hollandsnieuwe: 14 Dagen zichttermijn wordt niet nageleefd bij Hollandsnieuwe.
Details
Klacht
Op 17-5 een wijziging van mijn abonnement aangevraagd. Bevestiging ontvangen met het bericht dat ik, zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, 14 dagen de tijd heb om dit te annuleren.Op 19-5 heb ik een annulering aangevraagd. Bevestiging aanwezig.
Op 25-5 mail ontvangen van Hollandsnieuwe waarin mij wordt verteld dat de annulering niet kan plaatsvinden, omdat er al een nieuwe maand is ingegaan en de betalingen reeds verwerkt zijn. Meteen via Twitter contact gezocht met Hollandsnieuwe.
Op 26-5 werd mij gezegd dat er geen annulering in het systeem kon worden gevonden (heel vreemd, je collega 'Jesse' kon dit namelijk wel), maar dat er wel een verzoek kon worden ingediend om mijn abonnement terug te draaien, want ik zat immers nog binnen de 14 dagen.
Op 27-5 te horen gekregen dat mijn verzoek is afgewezen. Mijn abonnement kon niet meer worden teruggedraaid naar de oude proporties. Mij wordt aangeraden om het abonnement maar aan te passen voor de volgende maand.
Gewenste oplossing
Ik zoek geen oplossing meer voor mijzelf. Dat soort stress kan de administratie van Hollandsnieuwe echt niet aan. Wat ik wel zou willen zien, is dat Hollandsnieuwe de algemene voorwaarden aanpast zodat het duidelijk is voor hun klanten dat de 14 dagen zichttermijn niet altijd kan worden nageleefd. Ook zou dit duidelijk moeten worden aangegeven in al het mailverkeer waarin over de 14 dagen zichttermijn wordt gesproken.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.