Klacht Hollandsnieuwe: 14 Dagen zichttermijn wordt niet nageleefd bij Hollandsnieuwe.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 111419
Gebruiker
Brainsnack
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 17-5 een wijziging van mijn abonnement aangevraagd. Bevestiging ontvangen met het bericht dat ik, zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, 14 dagen de tijd heb om dit te annuleren.

Op 19-5 heb ik een annulering aangevraagd. Bevestiging aanwezig.

Op 25-5 mail ontvangen van Hollandsnieuwe waarin mij wordt verteld dat de annulering niet kan plaatsvinden, omdat er al een nieuwe maand is ingegaan en de betalingen reeds verwerkt zijn. Meteen via Twitter contact gezocht met Hollandsnieuwe.

Op 26-5 werd mij gezegd dat er geen annulering in het systeem kon worden gevonden (heel vreemd, je collega 'Jesse' kon dit namelijk wel), maar dat er wel een verzoek kon worden ingediend om mijn abonnement terug te draaien, want ik zat immers nog binnen de 14 dagen.

Op 27-5 te horen gekregen dat mijn verzoek is afgewezen. Mijn abonnement kon niet meer worden teruggedraaid naar de oude proporties. Mij wordt aangeraden om het abonnement maar aan te passen voor de volgende maand.

De oplossing

Ik zoek geen oplossing meer voor mijzelf. Dat soort stress kan de administratie van Hollandsnieuwe echt niet aan. Wat ik wel zou willen zien, is dat Hollandsnieuwe de algemene voorwaarden aanpast zodat het duidelijk is voor hun klanten dat de 14 dagen zichttermijn niet altijd kan worden nageleefd. Ook zou dit duidelijk moeten worden aangegeven in al het mailverkeer waarin over de 14 dagen zichttermijn wordt gesproken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Hollandsnieuwe is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Brainsnack
    Datum
    Bij Hollandsnieuwe staat alleen het geld innen centraal. Zelfs in de Nederlandse wet vastgestelde regels en rechten van klanten worden genegeerd. Het enige recht dat je bij Hollandsnieuwe hebt, is het recht van betaling. In het innen van geld zijn ze wel ontzettend bedreven.

    Ik ben nog aan het denken over vervolgstappen, mijn annulering heb ik immers meer dan op tijd aangevraagd.

    Ik hoop dat mensen dit lezen en voor een andere, WEL capabele, aanbieder van telecomservices kiezen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Brainsnack
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen