Opgelost door Hollandsnieuwe: Absurd hoge afkoopsom contract

Joke

In mei bestelde ik de iPhone 5s in combinatie met een 2-jarig contract. €20 per maand, 10 voor de bundel en 10 voor de telefoon (€240 totaal).Omdat ik in in huis niet of nauwelijks bereik heb om te bellen, ook één stap buiten de deur is heel zwak, stelde HN een afkoopsom voor van €387. Het betekent dat ik inclusief de tot nu toe betaalde en nog te betalen maandbedragen voor €458 alles kan afkopen. Aansluitkosten heb ik buiten beschouwing gelaten (30€).
Het toestel vertegenwoordigt voor HN een waarde va €240 en ik betaal daar bovenop nog €218 voor niet verleende diensten om mijn contract af te kopen. Voor internet gebruik ik eigen WiFi .
Ik vind dit ronduit absurd.

Ik wil een redelijke prijs betalen voor de telefoon, waar ik inmiddels al opafbetaald heb.

Hollandsnieuwe
    Beste Joke,

Bedankt voor je bericht. Excuses voor ons latere bericht.

Ik heb je een e-mail gestuurd.

Groet,

Marlene
    hollandsnieuwe
    Joke
    Na plus minus tien dagen geen bereik in huis heb ik nu al weken bereik.
    Hollands Nieuwe heeft mij gevolgd en constateerde dat ik wel bereik had, dus ik voelde me neergezet als jokkebrok, ze spraken er niet over dat ik een tijd lang geen bereik heb gehad, terwijl ze dat ook hadden kunnen meten. Vorige week kreeg ik nog een telefoontje van HN, ik kreeg een beltegoed van 10 € voor alle heisa.