Opgelost door Hollandsnieuwe: Contract beïndiging vanwege interne problemen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 51234
Gebruiker
Niels
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Vanaf 10 februari heb ik een Hollandsnieuwe Simonly abonnement. Tot vandaag heb ik geen bereik gehad en er dus geen gebruik van kunnen maken. Er zou achteraf (na talloze mails en telefoongesprekken) geen dekking zijn in mijn gebied. Onzin, anderen gebruiken hier gewoon eenzelfde abonnement en wanneer ik hen kaart in mijn telefoon doe kan ik ook gewoon bellen. Na eindeloos gemail en gebel heb ik de mogelijkheid gekregen het contract stop te zetten. De 22 euro die ik heb overgemaakt voordat het abonnement in dienst ‘zou’ treden krijg ik niet terug want ze zijn al coulant genoeg zeggen ze. M.a.w.: Ik betaal 22 euro voor iets wat ik nooit van ze heb gekregen, heb lamme vingers van het typen van mails en weet inmiddels het keuzemenu uit mijn hoofd (plus de nog daarbij komende gesprekskosten). Daarnaast ben ik al langer als een week onbereikbaar.... Coulant ja. Ik wil dat het geld dat ik heb betaald wordt terugbetaald, ik heb immers nooit een wederdienst mogen ontvangen.

De oplossing

Ik wil minimaal de 22 euro abonnementskosten terug aangezien ik die heb betaald voor iets wat mij niet is gegeven. Uw coulantie slaat uiteraard nergens op, had u verwacht dat ik een jaar ging betalen zonder er ook maar iets voor terug te krijgen? Het moge duidelijk zijn dat ik hier met alle ongemakken zit, en nog steeds; want ik heb weinig vertrouwen dat dit abonnement goed beeindigd zal worden.

5 reacties

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste Niels,

    In een periode dat hollandsnieuwe niet actief was op Klachtenkompas heeft u hier een klacht geplaatst. Gezien de verstreken tijd gaan wij er van uit dat u inmiddels via een andere kanaal alsnog te woord bent gestaan.

    Mocht u nog steeds een vraag hebben (of een klacht kenbaar willen maken) dan kunt u alsnog op dit bericht reageren of via de reguliere klantenservice contact opnemen.

    Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Excuses voor het eerdere ongemak!

    Met vriendelijke groet,

    hollandsnieuwe
  2. Auteur
    Niels
    Datum
    "Omdat wij de dekking op korte termijn niet kunnen verbeteren op je woonadres mag het abonnement vroegtijdig kosteloos worden beeindigd. Gemaakte kosten worden niet teruggestort op de rekening.... ....Indien je niet ingaat op ons voorstel gaan wij ervan uit dat het abonnement onder dezelfde voorwaarden wordt gecontinueerd."

    Ik ben het er dus nog steeds niet mee eens dat de kosten die ik heb moeten maken niet vergoed worden. Ik heb immers nooit van jullie diensten gebruik gemaakt.

  3. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste meneer Gossens,

    Dank voor het reageren op dit bericht.

    Zojuist heb ik getracht telefonisch contact met u te opnemen om deze kwestie te kunnen bespreken. Dit contact heeft helaas niet kunnen ontstaan.

    Omdat wij u graag te woord willen staan versturen wij u een privé mail, op de betreffende mail kunt u reageren. Indien nodig/ wenselijk zullen wij telefonisch contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Shari,
    hollandsnieuwe

  4. Auteur
    Niels
    Datum
    Deze zaak is zojuist afgehandeld en alle gemaakte kosten worden gerestitueerd door Hollands Nieuwe, waarvoor mijn dank.
  5. Auteur
    Niels
    Datum
    Afgehandeld, alle kosten zijn zojuist door HN vergoed.

    Mijn dank!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Niels
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen