Opgelost door Hollandsnieuwe: Drie dagen niet bereikbaar via "eigen" nummer

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 424337
Gebruiker
Gridni
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Nummerbehoud gaat pas 3 dagen na start van nieuw abbonement in. Dat wil zeggen dat ik gedurende 3 dagen een nieuw nummer krijg en daarna pas weer mijn "eigen" nummer.

De oplossing

Ervoor zorgen dat mijn nummerbehoud direct bij de start van het contract ingaat.

3 reacties

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Goedemiddag van Nuenen,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wij kunnen geen invloed uitoefenen op de data van deze porteringen. Wij krijgen een seintje vanuit de andere provider of tijdens het aanvragen van het abonnement en gaan automatisch akkoord met deze datum.
    Het is vanaf deze datum wel mogelijk het nummerbehoud naar een datum in de toekomst te verschuiven omdat de aanvraag dan al gedaan is vanuit de andere partij.

    Gelukkig hebben we hier lang geleden al iets op bedacht.
    Uw abonnement gaat namelijk pas in bij het plaatsen van de simkaart. Zodra uw simkaart van hollandsnieuwe contact maakt met het netwerk, zal het abonnement en daarmee de betalingen gaan lopen.

    U hoeft dus niet te betalen voor de dagen die hier tussen zitten.


    Kunnen wij u verder nog ergens mee helpen?


    Met vriendelijke groet,
    Noud

    Team hollandsnieuwe
  2. Auteur
    Gridni
    Datum
    Goedemiddag, jullie hebben de aanvraag voor nummerbehoud gedaan met de geruststelling voor mij dat het ene contract in het andere zou overlopen.
    Mooi niet dus!

    De oplossing dat ik dan ook pas drie dagen later hoef te betalen is natuurlijk geen oplossing, dat noem ik symptoom bestrijding.
  3. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag van Nuenen,

    Bedankt voor uw bericht.
    Het nummerbehoud is zo ontworpen dat u uw simkaart van uw oude provider kan blijven gebruiken tot uw nummer naar ons is overgezet.
    Zoals mijn collega ook heeft aangegeven gaat uw abonnement pas in als u de simkaart in uw toestel gebruikt. U heeft dus geen extra kosten en hoeft niet zonder uw nummer te zitten.

    Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezier met uw nieuwe abonnement!

    Met vriendelijke groet,
    Arwen
    Team hollandsnieuwe

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gridni
Datum
Uiteindelijke oplossing
De uitleg die ik vanuit de contactpersoon bij Hollandse Nieuwe had bleek niet correct te zijn. Overigens de brief die ik ontvang had ook niet. Nu blijkt het allemaal wel goed te gaan......
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?