Klacht Hollandsnieuwe: HollandsNieuwe ontbindt overeenkomst en dwingt mij even EUR 369,- over te maken.

Klachtnummer
# 189601
Gebruiker
hmpk
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Enkele weken geleden ontdekten wij dat het abonnement van mijn dochter was stopgezet. Om één of andere reden is de maandfactuur van juli over het hoofd gezien. We praten over EUR 31,- De maanden augustus en september zijn gewoon betaald en in de tussentijd is ook nog een aantal keer opgewaardeerd. Stom, mail niet gezien, onze fout. Het feit dat daarna nog gewoon betaald is lijkt mij voldoende bewijs dat er geen kwade opzet in het spel is. Bellen met HN om tot een oplossing te komen werkt niet. Het is niet mogelijk om de factuur alsnog direct te voldoen. Enige mogelijkheid is om EUR 369,- , zijnde de maandelijkse opwaardering (á EUR 31,-), de resterende abonnementskosten (á EUR 104,-) en de resterende toestelkosten (á EUR 234,-) te voldoen.

De oplossing

Per mail laat HN weten dat dit hele bedrag in 1 keer betaald dient te worden
dat ik daarna contact moet opnemen waarna het voorgeschoten bedrag, minus de achterstallige betaling, terug wordt gestort en het abonnement wordt geheractiveerd.
Op mijn vraag welk bedrag dan precies wordt teruggestort en op welke termijn is het antwoord:

Zodra we u betaling van €369 hebben verwerkt, berekenen we op dat moment tot en met welke maand we uw betaling verrekenen. Dan kunnen we u aangeven wat het bedrag wordt dat we uiteindelijk terugstorten. Wanneer dat is betaald, ontvangt u het bedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening.

Gezien de reactietijd van HN, zelf zeggen ze op contact pagina ´zo snel mogelijk, maar altijd binnen 7 werkdagen´ (7 werkdagen ??!!) heb ik er heel weinig vertrouwen in dat ik binnen 5 dagen dat geld krijg teruggestort. Mijn vraag is mag HN dit zomaar doen terwijl de oplossing heel simpel is, ik betaal gewoon die EUR 31,- direct en eventueel nog wat administratiekosten extra.

3 reacties

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste klant,

    Bedankt voor je bericht. Ik heb je zojuist weer een e-mail verstuurd.


    Groetjes,

    Marleen
  2. Auteur
    hmpk
    Datum
    Vreemd, Op beide email adressen die ik heb doorgegeven kan ik geen mail vinden van Hollandsnieuwe / Marleen ? Wel net 1 van je collega dat ik helaas geen klant meer kan zijn van Hollandsnieuwe en of ik even EUR 369,- wil overmaken.
  3. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste klant,

    Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist een e-mail verstuurd.

    Groetjes,
    Nicky

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen