Klacht Hollandsnieuwe: Hollandsnieuwe wijziging alg. voorwaarden in strijd met de wet

Klachtnummer
# 145851
Gebruiker
Ada
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een maandelijkse bundel Sim Only 300 bij Hollandsnieuwe. Het resterend beltegoed van een maand blijft nog 2 maanden geldig. In december werkte dit niet meer. Desgevraagd gaf men aan dat de algemene voorwaarden waren gewijzigd en dat het maandelijkse tegoed alleen in de betreffende maand geldig is. Ik heb geen wijziging van de algemene voorwaarden ontvangen en de mogelijkheid mijn overeenkomst kostenloos te ontbinden. De wijziging van de algemene voorwaarden zou bekend gemaakt zijn op de website. Hollandsnieuwe handelt in strijd met de wettelijke regels.

De oplossing

De voorwaarden waaronder ik de overeenkomst ben aangegaan met Hollandsenieuwe handhaven. Indien men dit niet wil mij de gelegenheid geven de overeenkomst kostenloos te ontbinden.

3 reacties

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste mevrouw Zwart,

    Dank voor het indienen van uw melding.

    Bij het verlengen en/of wijzigen van een abonnement dienen de algemene voorwaarden te worden geaccepteerd.

    In dit geval is de verlenging rechtsgeldig tot stand gekomen.

    hollandsnieuwe heeft u gewezen op het feit dat de algemene voorwaarden dienen te worden geaccepteerd alvorens de verlenging kan worden doorgevoerd. Mocht u toch van de verlenging willen afzien kunnen wij een afkoopsom opbouwen, hierbij worden de resterende maanden in één keer voldaan. De kosten per maand worden berekend naar de laagste geldende bundel.

    Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben mogen informeren.

    Met vriendelijke groet,

    hollandsnieuwe
  2. Auteur
    Ada
    Datum
    Het klopt dat ik bij verlenging de alg. voorwaarden heb geaccepteerd. Het woord 'verlenging' suggereert dat de alg. voorwaarden hetzelfde waren als bij het eerste contract. In feite is er een nieuw contract aangegaan met een verlechtering van de voorwaarden. Juridisch juist, maar niet fijn voor de klant. Eerst klanten binnen halen en eenmaal binnen geen moeite doen om ze te behouden. Het voelt heel naar. Voor mij geen volgende verlenging meer.
  3. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste mevrouw Zwart,

    Jammer om te vernemen dat je al besloten hebt om over te stappen. Op het moment dat er een nieuw abonnement, verlenging of tariefwijziging wordt aangevraagd kunnen er andere algemene voorwaarden aan zijn toegepast. Om die reden dienen de algemene voorwaarden alvorens geaccepteerd te worden.

    Wij hopen je in de toekomst toch als klant te mogen houden.

    Met vriendelijke groet,

    hollandsnieuwe

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?