Klacht Hollandsnieuwe: schending wet op de privacy

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 314659
Gebruiker
D.B1980
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Er is eerder al een officiele klacht ingediend, vanwege onder andere het schenden van de wet op de privacy en het niet overmaken van het beloofde geld. Nu lag er toevallig vandaag een envelop van Vodafone/ ziggo in de brievenbus, normaal omdat ik niets met Vodafone/ziggo heb gaat dat ongelezen de papier bak in. En wat zit er nu in een brief zonder logo, zonder handtekening vol met spelfouten. Waarin toegegeven wordt door hun eigen omschrijving dat er sprake is van schending van de wet op de privacy. Nu heb ik nog steeds mijn geld niet al beweren ze het wel al weken geleden overgemaakt te hebben. De klacht blijft dus lopen inzake het nog niet ontvangen van gelden en schending van de wet op de privacy.

Gewenste oplossing

Binnen 24 uur eindelijk mijn geld eens op mijn rekening. En een faillisement van hollandsnieuwe dat zou zelfs de beste oplossing zijn.
Geboden oplossing
NOG STEEDS GEEN GELD ONTVANGEN EN NOG STEEDS SCHENDEN ZE DE WET OP DE PRIVACY. LOL DAT DE TEKST DIE ZE PLAATSEN NIET OVEREENKOMT MET DE BRIEF DIE IK ONTVANGEN HEB.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw van Bokhoven,

    Hetgeen wat u beweerd komt niet overeen met de tekst in de brief.

    Hierbij nogmaals de relevante passage uit de brief;

    ''Op het moment dat klanten van hollandsnieuwe via Social Media communiceren, zijn vanzelfsprekend de klant en hollandsnieuwe de gesprekspartners.

    Doordat de communicatie over Social Media gaat is het niet gericht aan één persoon maar aan hollandsnieuwe als geheel. De betrokken medewerker of medewerkster van hollandsnieuwe neemt niet op persoonlijke titel deel aan het gesprek maar als de representant van het bedrijf hollandsnieuwe. Het is het streven van hollandsnieuwe om de klant zo goed mogelijk te helpen, dat verhoogt immers de klanttevredenheid.

    “Zo goed mogelijk” kan op verschillende manieren worden ingevuld. De klant kan zo snel mogelijk worden geholpen, de klant krijgt een zo volledig mogelijk antwoord op een vraag of de klant wordt op een dusdanig manier geholpen dat het voor de klant zo min mogelijk moeite, geld of overlast kost.

    Dit kan dus inhouden dat er een deskundige binnen hollandsnieuwe wordt geraadpleegd (bijvoorbeeld een administratie, een juridische of een IT-afdeling) om een juist antwoord te verkrijgen of dat een andere medewerker het gesprek overneemt om de responsetijd te verkorten. Zo kan tevens het werk van de medewerker die initieel aan het gesprek is begonnen worden overgenomen buiten de werktijden van deze medewerker of tijdens vakantie, verlof of ziekte.

    hollandsnieuwe deelt dus geen informatie uit het gesprek met een andere partij en gebruikt de informatie niet voor een ander doel dan waarvoor het bedoeld is. Hieruit blijkt dus dat hollandsnieuwe de privacy van de klant niet schendt als zij communicatie via social media binnen de afdeling Customer Care deelt. Er is geen één-op-één relatie tussen de medewerker van hollandsnieuwe en de klant. Zo wordt ook een brief die gestuurd wordt naar hollandsnieuwe niet aan een persoon maar aan een afdeling geadresseerd. Medewerkers delen deze informatie in het kader van het streven om zo goed mogelijk het verzoek af te handelen.

    Anders is het als een klant telefonisch contact zoekt en op dat moment dus wel een één-op-één contact heeft en gedurende dat contactmoment aangeeft het gesprek vertrouwelijk te willen houden, aangeeft dat de informatie niet gedeeld mag worden en alleen door die bewuste medewerker teruggebeld wil worden. Maar dit zal in de praktijk zelden voorkomen.

    Van deze situatie is ook geen sprake bij Social Media.''

    Hiermee benadrukken wij nogmaals het feit dat onze medewerkers conform de regels van de GDPR gehandeld hebben.

    Met vriendelijke groet,

    hollandsnieuwe
    h.o.d.n. VodafoneZiggo







Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen