Opgelost door Hollandsnieuwe: Stiekeme verdubbeling van maandbedrag

# 419039
Beller#1

In juni 2017 heb ik bij Hollandsnieuwe een Sim Only 2000 abonnement voor 24 maanden afgesloten voor 20,66 per maand. Daarop kreeg ik een maandelijkse korting van 11,57. Een bedrag van 11,00 werd dan ook automatisch afgeschreven van mijn rekening, tot de betaling vandaag storneerde en blijkt dat er vanaf juli 2019 geen 11,00 maar 25,00 per maand wordt afgeschreven. Ik heb meteen contact opgenomen met Hollandsnieuwe die wisten te vertellen dat mijn abonnement per juni 2019 was verlopen en dat daarom de korting was vervallen. Allereerst is het wonderlijk dat ik geen 20,66 betaalde zoals in het oorspronkelijke abonnement stond, maar 25,00. Maar los daarvan: waarom heb ik in juni 2019 geen enkel bericht ontvangen dat mijn abonnement was verlopen en het maandelijkse bedrag zou worden verhoogd? Volgens de medewerkster van Hollandsnieuwe heb ik geen bericht gekregen omdat ik "de marketing-email" heb uitstaan(!) In mijn profiel staat inderdaad dat ik "geen nieuwsbrief, acties en passende aanbiedingen van Hollandsnieuwe" per email wil ontvangen. Dus omdat ik geen reclame-mail van Hollandsnieuwe wil ontvangen, krijg ik ook geen bericht dat mijn abonnement is beëindigd en wordt er stilzwijgend meer dan het dubbele van mijn rekening afgeschreven?! Op die manier is er dus 7 x 14,00 = 98,00 euro van mijn rekening afgeschreven, totdat het storneerde bij de bank - anders was ik er pas veel later achter gekomen. De medewerkerster zei dat Hollandsnieuwe alleen bij het sluiten van een nieuw abonnement het teveel betaalde bedrag voor slechts drie maanden retourneert. Het hele gebeuren komt mij heel onrechtvaardig voor: ik wil niet spreken van moedwillige oplichting, maar het koppelen van belangrijke email over beëindiging van een abonnement en verdubbeling van het maandbedrag, aan de instelling of ik reclame-email wil ontvangen of niet, klopt gewoon niet. Ik ben verder tevreden over Hollandsnieuwe, maar vind het niet fair dat er buiten mijn weten om zomaar 98,00 euro extra van mijn rekening gehaald kan worden.

Ik wil het teveel betaalde bedrag van 98,00 terug, omdat het ontbreken van communicatie hierover duidelijk een administratieve misser is van Hollandsnieuwe.

Hollandsnieuwe
    Goedemorgen meneer van der Duin,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek hebben we afgesproken dat u de gemaakte kosten geretourneerd krijgt binnen 5 werkdagen.
    Wij zullen u op de hoogte stellen als het mogelijk is een verlenging te plaatsen.

Bedankt voor het fijne telefoongesprek.

Nog een fijne dag toegewenst.

Team hollandsnieuwe
    Goedemorgen,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben blij dat het op deze manier kon worden opgelost. Nog een fijne dag.

M.L. van der Duin

Beller#1

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?