Klacht Hollandsnieuwe: Ten onrechte sms kosten afgeschreven via smsnr4239. Dit is een bij Hollandsnieuwe als malafide bekend staande organisatie.

# 152030
jenwbakker

Hierbij wil ik een klacht indienen, namens mijn vrouw, vanwege het ten onrechte afschrijven van sms diensten van sms nummer 4239. Vlak voor half december 2015 ontving zij het verzoek haar beltegoed aan te vullen. Zeer ongebruikelijk, want meestal houdt zij wat over van haar tegoed.
Zij heeft niet ingestemd met een smscontract met de smsdienst 4239 en heeft geen idee wat het inhoudt. Inmiddels € 67,- afgeschreven in dec/jan. Malafide sms dienst is al meerdere jaren bekend bij Hollandsnieuwe/vodafone. Bedrijf neemt geen maatregelen om klant te beschermen (zorgplicht)

Terug ontvangen van ten onrechte afgeschreven bedragen, resp. € 47,- en € 20.
Voorkomen dan een dergelijke smsdienst via rekening van klant gefingeerde kosten kan afschrijven. Vermoedelijk gaat dit wereldwijd, het kan om heel grote bedragen gaan.
Telefoondienst, als doorgeefluik voor crimineel handelen, moet maatregelen nemen.

Beste heer Bakker,

Dank voor het aangeven van uw klacht.
    In de periode dat u uw klacht heeft ingediend was hollandsnieuwe niet actief op dit kanaal.

In onze administratie kunnen wij echter wel inzien dat u uw klacht ook via een ander kanaal heeft ingediend en u hiermee naar tevredenheid bent geholpen.

Onze excuses dat wij u niet eerder te woord hebben kunnen staan.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag.

Shari,
    jenwbakker
    Hollandsnieuwe schrijft dat ze kunnen inzien dat mijn klacht via een ander kanaal is verholpen. Ik zou niet weten via welk kanaal, duidelijkheid is hier geboden. Ik heb aangegeven dat ik onterecht geïnd geld door malafide partij , door HN is afgeschreven van mijn/onze rekening. Dat geld wil ik graag terug ontvangen. Ik heb aangegeven het sms nummer 4239 is, bekend fraudeur volgens diverse TV-uitzendingen, sinds lange tijd bekend bij Hollandsnieuwe.
    J. Bakker
    Beste heer Bakker,

Dank voor uw reactie en uw feedback.

In onze administratie staat aangegeven dat deze kwestie betrekking heeft tot de aansluiting van uw vrouw. Bij deze betreffende aansluiting is de mogelijkheid voor het ontvangen premium sms diensten geblokkeerd. Daarnaast heeft er ter compensatie een opwaardering plaatsgevonden.

Indien er met u is afgesproken dat er geld zou worden terug gestort ontvang ik hier graag meer informatie over. Dit zie ik namelijk niet terug komen.

Shari,
    jenwbakker
    U hebt een compensatie geven, waarschijnlijk net voldoende voor de telefoon kosten die ik aan deze kwestie hebt besteed. Ten ten onrechte afgeschreven bedragen zijn niet door u vergoed.
    Voor alle duidelijkheid, ik voer deze correspondentie namens mijn vrouw.
    Als u bij uw standpunt blijft, laat mij dit weten. Dan doe ik alsnog aangifte bij de politie.

J. Bakker
    Beste klant,

Ik zie dat deze klacht nog open staat en dat er via verschillende kanalen contact is geweest.

Momenteel is het telefoonnummer overgezet naar een andere provider. Graag hoor ik van je of alles uiteindelijk naar wens is afgehandeld en of ik nog iets voor je kan betekenen.

Mvg,

Marlene
    hollandsnieuwe

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?