Klacht Hollandsnieuwe: Verlenging abonnement zonder 3 maanden geldigheid tegoed

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 154607
Gebruiker
ajs
Datum
4 reacties

Details

De klacht

mijn 2-jarig Sim only abonnement liep af dec 2015. Hollandsnieuwe stuurde emails om mijn abonnement bij hun te verlengen. Moest alleen even aangeven welk Sim only ik wilde hebben en alles werd geregeld. Dit zo gedaan. Nu blijkt in januari bij het bekijken van mijn account dat het tegoed nog slechts 1 maand geldig was ipv 3 maanden. Bij klantenservice netjes gevraagd wat er verkeerd was gegaan. Uiteindelijk werd ik opgebeld en bleek dat er geen abonnementen meer bestonden met 3 maanden beltegoed. Deze belangrijke wijziging is niet door Hollandsnieuwe op enige manier gecommuniceerd met mij maar had ik uit de algemene voorwaarden moeten halen.
Ik vind dit misleiding en had ik ook totaal niet verwacht van dit bedrijf.
Ik vind dat bij verlenging dit aangegeven had moeten worden en daarom heb ik recht op alsnog 3 maanden houdbaarheid van mijn tegoed op mijn nieuwe abonnement

De oplossing

Alsnog een 3 maanden geldigheid van mijn beltegoed voor dit afgesloten sim only 1000 abonmement

4 reacties

  1. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste Ardjan,

    Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat je hier niet van op de hoogte was.

    Het is helaas niet mogelijk om de houdbaarheidsdatum aan te passen. De wijziging van de geldigheidsduur van de abonnementen wordt aangegeven in de algemene voorwaarden.

    De geldigheidsduur van de eigen opwaarderingen is vechter verlengd van 3 naar 6 maanden. Wat wel een mogelijkheid is, is om de normale bundel omlaag te zetten en bij eventueel tekort zelf tegoed bij te schrijven zodat je deze later nog kunt gebruiken.

    Mvg,

    Marleen
    hollandsnieuwe
  2. Auteur
    ajs
    Datum
    Geen afhandeling van de klacht. HN geeft aan niets te kunnen doen aan de klacht. HN gaat de nieuwe algemene voorwaarden nogmaals citeren.
  3. Auteur
    Hollandsnieuwe
    Datum
    Beste klant,

    Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek gisteren stuur ik u dit bericht.

    Nogmaals, ik vind het spijtig om te horen dat de nieuwe voorwaarden naar uw mening niet opvallend genoeg staan aangegeven. Zoals ik gisteren heb aangegeven kan ik helaas de voorwaarden niet wijzigen.

    U kunt altijd toch nog er voor kiezen om de bundel omlaag te zetten en eigen opwaarderingen uit te voeren die 6 maanden geldig zijn.

    Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
  4. Auteur
    ajs
    Datum
    HN heeft gebeld en gaf aan wel te kunnen begrijpen dat niet erg duidelijk is aangegeven dat de 3 maanden houdbaarheidstermijn beltegoed is gewijzigd in 1 maand. Maar ze kunnen, zeggen ze, ondanks deze onduidelijkheid niet afwijken van de algemene voorwaarden en dus de klacht niet oplossen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ajs
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hollandsnieuwe?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen