Wij vinden dat Homair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Homair: Geen tegemoetkoming door reisorganisatie bij eenzijdige annulering ivm overboeking
Details
Klacht
Wij hebben in december 2011 in het hoogseizoen (eind juli 2012) een stacaravan gereserveerd bij HOMAIR. Ook hadden we een hotelovernachting en een autobahnvignet geregeld. Eind juni was alles betaald en hadden we van HOMAIR een voucher voor de camping ontvangen. Alles leek dus goed geregeld.Helaas, 2 weken voor vertrek kregen we van HOMAIR een telefoontje dat ze niet konden leveren. Door de aardbevingen in Italie, waren de vergunningen voor het plaatsen van hun nieuwe stacaravans nog niet afgegeven.
We konden ons geld terugkrijgen en voor het seizoen 2013 20% korting krijgen. Ook kregen we ‘alternatieven’ aangeboden van campings, waarmee we ons totaal niet konden vinden. Ook kon HOMAIR een camping bij Rome (alleen geschikt voor kleine kinderen) of op Corsica aanbieden. De extra te maken kosten moesten we dan wel zelf betalen. We voelen ons door HOMAIR geschoffeerd en hopelijk krijgen we snel ons geld terug.
Gewenste oplossing
Met deze klacht, willen we Homair de kans geven om te komen met een voor ons goede regeling, waarbij Homair niet zichzelf, maar de klant op de eerste plaats zet.Gezien het bovenstaande, stellen we het volgende voor:
· Homair stort het volledige bedrag (incl. boekingskosten) van de 2 gereserveerde stacaravans binnen 1 dag terug. Het gaat hier om een bedrag van € 4182,-
· Homair betaald ons hier bovenop 50% van het totale reserveringsbedrag in 2012. Dit is € 2091,-. Dit om de door ons gelede schade enigszins te verzachten.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.