Klacht Hoogenboezem Meubelen: Geen retour van de aanbetaling, in een machteloze situatie.

JustAshje

Op 5 september heeft mijn buurvrouw een bank besteld en daarbij een aanbetaling gedaan van €338,00. Nog geen week nadat zij in de winkel is geweest werd zij plotseling ziek en kreeg ze te horen dat ze terminaal ka heeft en nog geen jaar te leven heeft. Haar zwager is direct naar de winkel gegaan om de bestelling te annuleren met de vraag of de aanbetaling geretourneerd kon worden. In de winkel konden ze niets voor hem betekenen en n.a.v. het invullen van het contactformulier kreeg hij de reactie dat de boete van 33% niet in rekening zal worden gebracht en het aanbetalingsbedrag niet geretourneerd kan worden. Ik vindt dit onmenselijk in een machteloze situatie zoals deze en daarom heb ik ook het formulier ingevuld omdat mijn buurvrouw hier geen energie in kan steken. Helaas kreeg ik hetzelfde antwoord. Ik begrijp de regels maar we mogen met z'n allen best een beetje menselijk blijven. Daarnaast ben ik ook telefonisch slecht te woord gestaan. Nog en eens compensatie.

Ik heb het bedrijf verzocht over te gaan op het retourneren van het aanbetalingsbedrag of een tegoedbon ter compensatie. Hiermee gaan zij niet akkoord. Ik vindt dat met de korte periode die er tussen zit en de situatie waarin de klant ook machteloos staat zij wel akkoord moeten gaan met het bovenstaande. Als ze een andere bank had gevonden of iets dergelijks was het begrijpelijk geweest, maar ze komt te overlijden binnen een jaar, niemand heeft in zo een situatie iets aan een nieuwe bank. Haar ziektebed staat in de woonkamer waardoor en zelfs geen plek meer is voor een bank en zij twee één zitters heeft moeten kopen.

Ook een klacht indienen over Hoogenboezem Meubelen?