Opgelost door Hora Lensink: Misleiding bij aankoop van TV

Els070

Onlangs heeft u een TV verkocht aan mijn 86 jarige moeder. Omdat haar voorkeur uitging naar een klein formaat TV heeft u haar een Samsung 22" H5610 verkocht.
Na installatie bleek echter dat het volume (zelfs op de maximale stand) onvoldoende is voor gebruik zonder extra versterking. Vanuit uw informatieplicht als verkoper had u op deze belangrijke beperking moeten wijzen. Als zij dit van te voren had geweten, had ze deze TV namelijk niet gekocht.

Ons verzoek om de TV (uiteraard met bijbetaling) in te ruilen voor een groter model met meer volume, heeft u op een uitermate onplezierige en klantonvriendelijke manier geweigerd.
Een oudere dame op deze manier misleiden tot een verkeerde aankoop en vervolgens alle medewerking aan een oplossing weigeren, is onacceptabel.

Gezien het feit dat mijn moeder misleid is bij deze aankoop, verlangen wij van u dat de aankoopovereenkomst wordt vernietigd en mijn moeder het aankoopbedrag terug ontvangt.
Als alternatief bieden wij u nogmaals de mogelijkheid de TV om te ruilen voor een groter model, met bijbetaling van het verschil in aankoopbedrag.
Gaarne reactie binnen 14 dagen.

Hora Lensink
    Wij kennen mevr Sorgdrager al vele jaren[30jaar] dus geen onbekende
    De Samsung lcd hadden we besteld voor een andere klant,dus we hebben deze laten zien en aangesloten mevr was daar mee accoord,en heeft een nieuwe besteld want kleine formaten zijn niet op voorraad
    Wij kregen niet de indruk dat mevr slechthorend is
    Alles thuis ingesteld en uitgelegd/en oude tv meegenomen
    Enkele weken later staat dochter in de winkel dat het geluid zacht is en wil een andere tv,want bij ons in den Haag is dat mogelijk ,ze had dat ook met een wasautomaat gedaan
    Gezegd zal een hoofdtelefoon helpen of een soundbox voor meer geluid
    De toon die de dochter opzette ,en dat wij haar moeder misleid zouden hebben
    is NIET WAAR
    Wij krijgen het id dat ze een grotere maat willen,maar laten ze dat eerlijk zeggen
    dan zijn we altijd voor een oplossing
    Maar deze moet van beide kanten komen.
    Els070
    Dank voor uw reactie. Blijkbaar is er een misverstand:
    Het gaat NIET om een grotere tv, maar om de geluidscapaciteit. U gaf zelf aan dat ze dan een groter model moet nemen (of een hoofdtelefoon, maar dat wil ze niet). Wellicht heeft mijn moeder niet met opzet misleid. Feit blijft dat als ze deze tv niet gekocht had als ze dit van te voren had geweten. Technische 'noodgrepen' brengen extra, onnodige kosten mee.
    Onze oplossing kent u. Graag hoor ik wat de oplossing van uw kant is.
    Hora Lensink
    Afgelopen week al een voorstel gedaan (woensdag) ,dat in goed overleg we er wel
    uitkomen.
    Maar de familie Sorgdrager moet toch iets in de kosten meedragen
    Het woord misleiding zit ons niet lekker
    Voorstel is het betaalde bedrag min 50 euro
    Els070
    Dank voor uw voorstel en uw bereidheid om tot een oplossing te komen. Wij zullen er echter geen gebruik van maken omdat het 'gedoe' mijn moeder iets teveel werd. Het formaat van de tv is goed en voor 't geluid zullen we zelf een oplossing zoeken.
    Daarom sluiten we het hierbij af.
    Els070
    De bereidheid om toch tot een oplossing te komen hebben we gewaardeerd, ook al zullen we er geen gebruik van maken.

Els070

Ook een klacht indienen over Hora Lensink?