Klacht Hornbach Bouwmarkt: Hornbach verkoop product wat niet voldoet aan specificatie maar wil niet meewerken aan een oplossing

Gebruiker1543419926

Op 31-3 heb ik 2 rododendrons gekocht: 1 roze en 1 gele, beide geen goedkope planten. Nu begint de gele te bloeien en blijkt deze niet geel maar roze te zijn. Ik heb nu dus 2 roze planten en ik wilde specifiek een gele. De plant blijkt nu dus niet te voldoen aan de specificatie die doormiddel van een label aan de plant bevestigd was.

Op 6-5 heb ik dit gemeld bij Hornbach, met bewijs van kassabon en foto's van planten en labels en vroeg of de plant wellicht te ruilen is.

Op 11-5 reageert Hornbach: "Bedankt voor uw reactie. Wij begrijpen dat u vragen heeft over het retourproces bij HORNBACH. U heeft een retourrecht van 30 dagen, mits het geen levend goed is. Bij planten heeft u dus ook geen retourrecht en kunt u deze niet omruilen. Graag wil ik u tevens verwijzen naar onze website waar u een antwoord kunt vinden over retourneren en reclamaties, klik hiervoor op onderstaande link:"

Dezelfde dag heb ik Hornbach gebeld dat het hier geen "spijtaankoop" betreft maar dat het product niet voldoet aan de specificaties die aan het product bevestigd waren. De medewerker gaf aan dat dat niets aan de situatie verandert. Mijn vraag was dat terugbrengen dan misschien niet mogelijk is maar of er dan een andere oplossing mogelijk is? Maar de medewerker gaf aan niet mee te willen werken aan een andere oplossing. Ik kon nog wel een klacht indienen maar de medewerker gaf aan dat er een 99% kans is dat de reactie hetzelfde zou zijn. Een vriendelijk gesprek maar ik was er niets mee opgeschoten.

Op 12-5 toch even de juridische afdeling van de consumentenbond gebeld of dat ik in mij recht stond of dat Hornbach gelijk heeft. De juridisch medewerker gaf aan dat het hier een product betreft wat niet voldoet aan de specificaties en Hornbach dient mee te werken aan een oplossing los van het feit of het een levend goed is. Omdat de medewerker van Hornbach aangaf dat een klacht indienen geen zin heeft adviseert de consumentenbond deze klacht te plaatsen op de klachtenkompas.

Gezien de moeite die ik hier nu allemaal in heb moet steken kosteloos een gele rododendron.

Ook een klacht indienen over Hornbach Bouwmarkt?