Opgelost door Hornbach Bouwmarkt: Viltglijders voor stoelen niet juist geleverd, 2 stuks te weinig en 1 stuks zonder vilt.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 623533
Gebruiker
Gebruiker1665214502
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 28 augustus jl. heb ik 8 sets van 4 viltglijders besteld, voor onder mijn nieuwe eetkamerstoelen. Ongeveer een week na ontvangst ben ik begonnen met het monteren van de viltglijders onder de stoelen. Dit bleek heel erg moeilijk te gaan. In plaats van monteren door eenvoudig de glijders rond de stangen van de poten te klikken was hier vooral heel veel kracht maar ook veel behendigheid voor nodig. De glijders klikken veel te zwaar rond de poten. Daardoor (tezamen met flinke twijfel of ik wel door moest gaan, maar glijders waren ook niet meer te demonteren) heb ik geruime tijd gedaan over het monteren van de overige viltglijders.

Toen ik bijna klaar was, bleek dat in een van de zakjes slechts 2 viltglijders zaten (in plaats van 4) en dat in een ander zakje een glijder zat, zonder vilt.

Ik heb hierover gistermiddag gebeld met de klantenservice. De mevrouw die ik sprak kon alleen herhalen dat ik te laat was omdat ik dit binnen 30 dagen had moeten melden. Ze had niets te maken met wettelijke garantie, want dit waren regels van de Hornbach (?!?).
(Deze 30 dagen heb ik overigens nergens terug kunnen vinden, niet op de website van Hornbach, niet op de factuur en niet op het meegeleverde retourformulier).

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat de slechte kwaliteit van het product indirect de oorzaak was dat ik zo laat was met melden, maar hier werd niet naar geluisterd.
Wat mij betreft een zeer slechte service

Gewenste oplossing

Alsnog levering van de ontbrekende vilglijders, en vervanging van de glijder zonder vilt (uiteraard zonder verzendkosten).

Verder tip aan Hornbach: zorg dat de kwaliteit van dit product verbetert. Het klikken gaat heel veel te zwaar, met zelfs op beschadiging van de stoelen tijdens monteren. Als dit niet kan, haal dit product dan uit het assortiment.
Geboden oplossing
Klacht is goed opgelost. Een nieuwe set onderdelen is ontvangen. Wel jammer dat hier een melding op Klachtenkompas voor nodig was.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Hornbach Bouwmarkt
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Hornbach Bouwmarkt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen